امام جمعه شیراز گفت: یکی از اجتماعات بزرگ در تمام کشور امروز در آیین اعتکاف در شیراز شکل گرفته است؛ این جمعیت انبوه جوان را کسی به زور نیاورده، بلکه با پای خود آمده و حتی هزینه می‌دهند تا با خدا خلوت کرده و اعتکاف داشته باشند.

آیت الله دژکام: جوانان شیرازی با حضور در مراسم اعتکاف بزرگترین اجتماع کشوری را رقم زده‌اند

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت:  تقوا یک مسئله قبل از خودش لازم دارد و آن این است که بدانیم خدا از ما چه می‌خواهد؛ اینکه می‌گوییم تقوا داشته باشید یعنی کاری که خدا می‌خواهد را انجام دهیم و باید به این دانستن و یادگیری در جامعه ما اهمیت داده شود.

وی با اشار به سالروز شهادت احمد بن موسی الکاظم (ع) در هفته پیش رو افزود: افتخار و ولی‌نعمت ما شیرازی‌ها و اهل فارس حضرت شاهچراغ است؛ وجود نازنینی که امروز هم زیر پرچم مقدسش نماز می‌خوانیم.

خطیب نماز جمعه شیراز از عموم مردم دعوت کرد تا روز دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا در مراسم امین ولایت که با حضور مداحان برجسته کشوری برپا می‌شود؛ حضور یابند.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر اینکه این شهر متعلق به حضرت شاهچراغ است و خیلی‌ها تلاش کردند، چیز دیگری بشود، اما نشده است، افزود: بنده آماری را از مسئول ترافیک شیراز می‌شنیدم مبنی بر اینکه هیچ جای شیراز به اندازه اینجا که باب الله است، شلوغ نیست. مردم شیراز و زوار از شهرها و استان‌های دیگر و حتی گردشگران خارجی می‌آیند تا این آقا را زیارت کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر مردم فارس 15 هزار شهید دادند و خم به ابرو نیاوردند و مثل کوه ایستادند برای این است که شاگرد مکتب حضرت احمد بن موسی (ع) هستند، گفت: موکب 15 هزار شهید استان فارس با پرچم امام رضا (ع) حرکت می‌کند. پرچم امام رضا (ع) که آن را بردند و فتح کردند و برگشتند. این پرچم را به یاد شهدا حرکت خواهند داد و ما باید این ویژگی و روز خاص را در شیراز به صورت ویژه برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: پنجشنبه آینده سالروز بازگشت پیروزمندانه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ حضرت امام خمینی (ره) پس از 15 سال تبعید است. امام پیروزمندانه به وطن بازگشت و ثابت کرد مردم این کشور دلشان در هوای دیانتی که مامور به اجرای عدل است، همیشه می‌تپد و هیچگاه از آن جدا نیست. بنابراین این روز آغاز دهه فجر شد و 22 بهمن آن سال پیروزی را در آغوش گرفتیم و از آن روز تاکنون ایرانی و مسلمان هر روز عزتمندتر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: یک روزی بود که موساد شکنجه‌گر می‌فرستاد جوانان شما را در زندان‌های ساواک شکنجه می‌کردند، اما امروز از این غلط‌ها که نمی‌توانند بکنند بلکه خودشان به زودی نابود می‌شوند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: ما از آرمان مقدس خودمان که دین باید پیاده شود دست برنداشته‌ایم؛ اینکه دین به دست مردم و امت اسلامی باید پیاده شود.

وی ادامه داد: سال گذشته را فراموش نمی‌کنیم که تلاش می‌کردند بگویند جوانان ادامه راه انقلاب نیستند و می‌گفتند جوانان دین را نمی‌خواهند. بنده تفاضا دارم دوربین امروز جمعیت را نشان دهد، یکی از اجتماعات بزرگ در تمام کشور باید بگوییم که اینجا جمع شده‌اند. این همه جوان را کسی به زور نیاورده، بلکه هزینه می‌دهند تا با خدا اعتکاف داشته باشند. فریاد این جمعیت جوان و نوجوان شیراز را بشنوند آن‌هایی که پنبه در گوش خود گذاشته‌اند و خیال می‌کنند با تبلیغات دروغین می‌توانند اینگونه القا کنند که جوان امروز ایران پای دین نایستاده است، بشنوید صدای جوان فارس را که همه می‌گویند "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده".

امام جمعه شیراز در پایان گفت: انشاالله همین جمعیت جوان که خوش فکر، خوش سلیقه و خوش بیان هستند برای حضور در انتخاب پیش‌رو هم کار خواهند کرد.

انتهای پیام/424

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.