مدیر حج و زیارت گلستان گفت: اولویت‌های جدید پیش ثبت‌نام حج تمتع سال آینده ویژه اهل تشیع این استان اعلام شد.

اولویت جدید زائران شیعه حج تمتع گلستان مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی میرقاسمپور اظهار کرد: با توجه به تکمیل‌نشدن ظرفیت اعلام شده ۴۰۰ نفری اهل تشیع گلستان، اولویت‌های جدید اعلام شده که براین اساس دارندگان فیش‌های ثبت‌نام تا پایان مرداد سال ۱۳۸۶ می‌توانند به سامانه reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به دریافت کد رهیگیری اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال چشمگیر مردم و متقاضیان اهل سنت گلستان، ظرفیت سه هزار و ۴۵۰ نفری آنان تکمیل شده و برای اهل تشیع تعداد ۲۰۰ نفر دیگر تا تکمیل شدن، ظرفیت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان اهل تشیع در صورت عدم دسترسی به سامانه پیش ثبت‌نام می‌توانند به یکی از دفاتر خدماتی زیارتی مستقر در استان مراجعه و امورات مربوطه را انجام دهند.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: از آنجایی که ظرفیت متقاضیان اهل سنت تکمیل شده و از سوی دیگر با توجه به این که همچنان شاهد تقاضا و استقبال این گروه هستیم، مسائل مربوط به افزایش ظرفیت همچنین از طریق سازمان مرکزی در حال پیگیری است.

میرقاسمپور افزود: البته این افزایش ظرفیت ویژه زائرانی است که به صورت زوجی بوده و یکی از آنان فرآیند پیش ثبت‌نام را انجام داده یا بستگان درجه یک افراد کم‌توان و مُسن که دارای فیش‌های اولویت‌دار هستند، خواهد بود.

وی تاکید کرد: متقاضیان تشرف به حج تمتع سال آینده برای جلوگیری از هرگونه نقل و انتقال فیش‌های تمتع و عمره به صورت غیرمجاز باید به یکی از دفاتر پنجاه و هفتگانه خدماتی زیارتی فعال در گلستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در این مرحله از پیش ثبت‌نام، متقاضیان ضمن انجام فرآیندهای در نظر گرفته در سامانه مورد نظر، باید یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هم واریز کنند.

مدیر حج و زیارت گلستان در خصوص ثبت‌نام متقاضیان گلستانی دارای فیش‌های اولویت‌دار در استان‌های دیگر گفت: اعزام این افراد مشروط به اصلاح اطلاعات محل سکونت آنان در سامانه مورد نظر است.

میرقاسمپور یادآور شد: اکنون به غیر از ثبت‌نام شدگان حج تمتع سال آینده، ۳۱ هزار نفر گلستانی دیگر دارای فیش‌های بانکی ثبت‌نام برای حج هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.