ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: از ابتدای امسال واردات قطعی از گمرکات استان ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۵۱ تن شامل کالاهای اساسی غلات (جو و ذرت دامی)، گوشت ، روغن و سایر کالاها بوده است.

رشد ۶۵ درصدی واردات از گمرکات گیلان

به گزارش قدس آنلاین، صادق برزگر با اشاره به واردات کالا از ابتدای سال جاری اظهار کرد: طی این مدت میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۵۱ تن شامل کالاهای اساسی غلات (جو و ذرت دامی)، گوشت و روغن و سایر کالاها از جمله چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا و خمیر چوب، ماشن آلات و لوازم و قطعات آن بود.

برزگر با بیان اینکه این اقلام از کشورهایی از جمله روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد و ترخیص شدند، تصریح کرد: این میزان واردات نسبت به سال گذشته از حیث ارزش دلاری ۴۱ درصد و از نظر وزنی ۶۵ درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: در ۱۰ ماهه سال‌جاری در مجموع به وزن ۹۸۴ هزار و ۹۵۰ تن کالا به ارزش بالغ بر ۵۹۶ میلیون و ۱۱۵ هزار دلار شامل موارد مختلفی از جمله محصولات نباتی، معدنی و مصنوعات آن، مفتول مسی، محصولات شیمیایی، پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵ درصد افزایش داشت.
 
ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی در خصوص ترانزیت خارجی مبدا تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال میزان ترانزیت خارجی مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن ۸۶۷ هزار و ۹۶۶ تن بودکه نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۳ درصد افزایش داشته، همچنین طی این مدت به مقصد گمرکات استان گیلان به وزن ۴۲۴ هزار و ۸۹۸ تن ترانزیت خارجی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.