دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین چهار شرط برای تفاهم در مورد آزادی اسرای صهیونیست را اعلام کرد.

شروط زیاد النخاله برای تقاهم در مورد آزای اسرای صهیونیست

به گزارش قدس آنلاین، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر ابتکار عمل آمریکا در مورد اسرای صهیونیست تاکید کرد که ما بر موضع ثابت خود پایبند هستیم و بدون تضمین آتش‌بس، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازسازی این باریکه و همچنین ایجاد راه‌حل سیاسی وارد هیچ تفاهمی نخواهیم شد.

اخیرا نیز رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این جنبش پیشنهادی را که در نشست پاریس مطرح شد دریافت کرد و در حال بررسی و ارائه پاسخ به آن است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: مبنای پاسخ ما به این پیشنهاد اولویت دادن به توقف تجاوزات وحشیانه و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه است.

براساس گزارش الجزیره، وی با بیان اولویت‌های جنبش حماس تصریح کرد: حماس پذیرای هر ایده‌ای است که منجر به پایان دادن به تجاوز به غزه و ایجاد سرپناه برای آوارگان شود.

هنیه افزود: حماس از بررسی هرگونه ابتکار یا ایده جدی و عملی به شرطی که منجر به توقف همه جانبه تجاوز، تامین امنیت آوارگان و روند بازسازی، رفع محاصره و تکمیل فرآیند جدی تبادل اسرا شود، استقبال می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که دعوتی برای سفر به قاهره دریافت کرده‌است تا در مورد توافقنامه چارچوب صادر شده در نشست پاریس و الزامات اجرای آن به نحوی که منافع مردم فلسطین تامین شود، گفت‌وگو کند.

هنیه از نقش قطر و مصر در دستیابی به توافق آتش‌بس پایدار در غزه در مسیر پایان دادن به تجاوزات و نیز از موضع آفریقای جنوبی در طرح شکایت علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری تقدیر کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.