کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هوای سرد تا پایان هفته جاری در مناطق مختلف این استان ماندگار است، به طوریکه دمای شبانه کلانشهر مشهد برای شب‌های آتی به حدود ۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

دمای شبانه هوای مشهد به ۲ درجه زیر صفر می‌رسد

به گزارش قدس خراسان، زهرا مبشری‌نسب اظهار کرد: طی امشب تا صبح فردا (چهارشنبه) همچنان پدیده مه برای خراسان رضوی پیش بینی می‌شود که سبب کاهش دید بویژه در محورهای کوهستانی و سردسیر و اختلال در سیستم حمل و نقل می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز تا پنجشنبه سرعت وزش باد در نوار شرقی استان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به طور موقت از میزان ناپایداری‌های جوی در خراسان رضوی کاسته می‌شود و فقط در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

مبشری نسب ادامه داد: از اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری تا صبح شنبه استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه بارشی دیگری قرار می‌گیرد که با توجه به نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز، در اکثر نقاط استان بارش خواهیم داشت که بارش‌ها به صورت باران و برف خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲ تا پنج درجه سلسیوس در نوسان بوده است، افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۶ درجه و کمینه دمای هوای این کلانشهر به صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی بیان کرد: قوچان و جوین با کمینه دمای هوای ۲ درجه زیر صفر و شهرستان‌ خواف با بیشینه دمای هوای ۱۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی شبانه روز گذشته بوده‌اند.

مبشری‌نسب ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ بردسکن با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان ثبت بارندگی از ۱۸ ایستگاه هواشناسی استان خراسان رضوی از شهرستان های سرخس، کلات نادر، فریمان و مشهد طی شبانه روز گذشته گفت: بیشترین میزان بارندگی طی این مدت از شهرستان سرخس با ۲ و ۶ دهم میلیمتر گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.