رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خدمت رسانی به ۷۰ گروه آسیب‌پذیر توسط مددکاران اجتماعی خبر داد و گفت: مددکاران کار سختی دارند و پیگیری ارتقای سختی کار آنان از امسال در دستور کار قرار گرفته است.

خدمت‌رسانی به ۷۰ گروه آسیب‌پذیر توسط مددکاران اجتماعی

دکتر محمدحسین جوادی در «همایش روز ملی مددکاری اجتماعی» که در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: شناسنامه شغلی مددکاری مهم ترین سند بالادستی مددکاری اجتماعی است و سنجه های اصلی مددکاری اجتماعی در سند اعتباربخشی، موجب ارتقای خدمات در بیمارستان ها می شود.

وی با اعلام این که شعار امسال مددکاران «آینده مشترک در سایه عدالت اجتماعی» است، افزود: مددکاران اجتماعی کار سختی دارند و پیگیری ارتقای سختی کار مددکاران از امسال در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت با بیان این که اجرای طرح سوپروایزری مددکاری اجتماعی در برخی از مراکز از نقاط قوت برنامه های امسال حوزه مددکاری است، بیان داشت: مداخلات موثر در حوزه کودک آزاری نیز نقطه عطف خدمات مددکاران به ویژه در اورژانس بیمارستان هاست و بالغ بر ۱۲۰ مددکار متخصص در حوزه کودک آزاری در مراکز درمانی و اورژانس ها مشغول به کار هستند.

جوادی اضافه کرد: بیمارستان های بالای ۳۰ هزار پذیرش در سه شیفت مددکار جذب می کنند و در راستای حمایت های تخصصی مددکاری، پروژه خودمراقبتی اجتماعی در سال ۱۴۰۲ اجرایی شده است.

وی با تاکید بر این که مددکاران در فرآیندهای تخصصی می توانند مداخله کنند، خاطرنشان کرد: توسعه منابع انسانی و تقویت مددکاران در نظام شبکه و مداخلات یکپارچه مددکاری (پروژه سراج) نیز در دست اقدام بوده و در ۲۳ مرکز پایلوت شده است.

وی با بیان این که پروژه سراج امسال در ۱۰۰ مرکز توسعه می یابد و ۲۰۰ مددکار نیز جذب این برنامه می شوند، گفت: این پروژه سال آینده در ۴۵۰ مرکز اجرایی می شود. همچنین به کارگیری۶۴ مددکار نیز برای مراکز مشاوره سلامت روان دانشگا ها پیش بینی شده است.

رییس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت در پایان از همکاری اداره مددکاری با صندوق کودکان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی خبر داد و گفت: پروژه های آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی نیز با مشارکت حوزه مددکاری در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.