مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع کولاک برف، به کوهنوردان و سایر افراد توصیه کرد ایام پایانی هفته جاری از صعود به ارتفاعات پایتخت خودداری کنند.

هشدار هواشناسی پایتخت برای کوهنوردان

به گزارش قدس آنلاین، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و مناطق غربی و افزایش سرعت وزش باد در نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات از فردا پنجشنبه ۱۲ تا یکشنبه ۱۵ بهمن خبر داد و اظهار کرد: طبق این پیش بینی آخر هفته شاهد بارش باران، کولاک برف و وقوع مه در مناطق کوهستانی استان خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس فعالیت سامانه بارشی پایان هفته، لغزندگی معابر و جاده‌ها و اختلال در تردد بویژه در نواحی شمالی که همراه با مه و محدودیت در دید هستند، دور از انتظار نیست لذا به همه رانندگان و مسافران توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت، از تردد در گردنه‌های برف گیر خودداری کنند و در صورت لزوم به تردد، ضمن احتیاط حتما مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص احتمال کولاک برف، وقوع سوزباد در ارتفاعات و ریزش بهمن نیز هشدار داد و اضافه کرد: تاکید موکد مدیریت بحران به کوهنوردان است که طی ۲ روز پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دما به همه شهروندان توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی برخی تأسیسات و لوله‌های آبرسانی داشته باشند.

یزدی مهر بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی نیز تاکید کرد و یادآور شد: مردم با تنظیم دمای محیط و پوشیدن لباس گرم و عایق درب و پنجره‌ها می‌توانند نسبت به ذخیره انرژی اقدام و در خصوص مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق اعلام هواشناسی از عصر پنجشنبه ۱۲ تا صبح یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با افزایش سرعت وزش باد روبرو خواهم بود به همه مردم و ذینفعان تابلوهای تبلیغاتی، ساختمان‌های نیمه کاره و سست، داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها توصیه می‌کنیم نسبت به استحکام این موارد توجه داشته باشند همچنین افراد از پرواز با پاراگلایدر و هواپیماهای سبک خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.