رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر به شرکت بیش از ۱۱۰۰ امدادگر در حوادث جوی اشاره کرد و گفت: در ۳ روز گذشته، به بیش از ۷۶۰۰ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر:
طی سه شبانه روز گذشته به ۷۶۰۰ نفر امدادرسانی شد

بابک محمودی، با اشاره به بارش برف و باران و اقدامات امدادی هلال احمر از یازدهم تا چهاردهم بهمن، با بیان این که ۲۶ استان کشور متاثر از برف و کولاک بودند، گفت: با توجه به بارش‌های برف و باران در ۳ روز گذشته، ۲۶ استان‌ و ۱۱۵ منطقه (شامل ۱۱۳ محور کوهستانی و ۲ منطقه عشایرنشین)، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در این مدت زمان به ۷۶۹۶ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند، افزود: امدادگران برای ۲۴۵۴ نفر اسکان اضطراری فراهم کردند. ۴ نفر را به مناطق امن و ۱۱ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس سازمان امدادو نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: ۲۸۷ تیم عملیاتی، شامل ۱۱۴۰ نفر امدادگر، در عملیات رهاسازی ۶۸۹ دستگاه خودرو از برف شرکت کردند.

محمودی گفت: در این مدت زمان، ۱۶۰۷ تخته پتو، ۴۷۰ بسته غذایی، ۱۷۸ بطری آب معدنی، ۱۳۹۸ قوطی کنسروجات، ۸۴۰ قرص نان، ۱۰ کیلوگرم خرما و ۴۵۹ بسته بیسکوییت توزیع شد.

سازمان هواشناسی دیروز جمعه سیزدهم بهمن ۱۴۰۲ برای بیشتر مناطق کشور، بارش پیش‌بینی کرد و افزود: در کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، جنوب اصفهان و شمال فارس، مرکزی، قزوین، البرز، ارتفاعات رشته کوه البرز، خراسان رضوی و شمالی بارش برف، وزش باد و در هرمزگان، فارس، جنوب شرق کرمان، سیستان و بلوچستان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی سامانه بارشی در نوار شرقی کشور فعال است و در اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی خارج می‌شود. هواشناسی برای تهران در روز هوایی ابری همراه با بارش برف و مه رقیق، گاهی وزش باد در بعضی ساعات بارش باران و برف و در شب هم هوایی قسمتی ابری، وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.