استاندار هرمزگان باتوجه به دستور رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهور مبنی بر نگاه ویژه به جزایر خصوصا جزیره هرمز، گفت: هم‌اکنون طرح احیا و توسعه بافت تاریخی این جزیره رنگین کمانی با معماری و سبک خاصی در راستای رونق اقتصادی و گردشگری این جزیره آغاز شده است.

استاندار هرمزگان: احیای بافت تاریخی جزیره هرمز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دوستی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان تصریح کرد: در و پنجره‌های منازل مسکونی در جزیره هرمز به سبک و فرم خاصی در دست طراحی و ساخت است تا اصالت بافت تاریخی این جزیره حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی عریض در یک‌هزار و ۳۰۰ متر از پیاده روهای این جزیره نیز آغاز شده است، بیان کرد: جزیره هرمز این قابلیت را دارد که به محل ویژه‌ای برای جذب گردشگران تبدیل شود و مردم کشور نیز علاوه بر استفاده از جذابیت‌های طبیعی بتوانند گذری نیز در دل تاریخ خلیج‌فارس و جنوب ایران داشته باشند.

«جزیره هرمز که تنگه هرمز برگرفته از نام این جزیره است، دلیرمردان بزرگی در طول تاریخ تاکنون پرورانده و شهدای زیادی در راه حفظ کیان این منطقه تقدیم شده و اکنون به سمت یک جزیره درحال توسعه با محوریت گردشگری پیش می‌رود.

هرمز در میان زمین شناسان به بهشت زمین‌ شناسی مشهور است، جزیره‌ای بیضی‌ شکل و گنبدی نمکی در خلیج‌فارس به مساحت ۴۲ کیلومترمربع و در ۱۶ کیلومتری بندرعباس است.

این جزیره زیبا با حدود هفت هزار نفر جمعیت همواره در طول تاریخ به علت موقعیت استراتژیک دارای اهمیت راهبردی و بازرگانی بوده و هر سال در ایام سفرهای نوروزی پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از سراسر کشور است.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.