رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: نخستین جشنواره ملی «موشن‌گرافیک» با نام «طلافنگ» در اصفهان برگزار می شود.

نخستین جشنواره ملی طلافنگ در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان ظهر یکشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی «موشن‌گرافیک» با نام «طلافنگ» اظهار کرد: «طلافنگ» در واقع یک رویداد و جشنواره است که بستری را برای ارتباط بین تولیدکنندگان محتواهای پویانگاری و موشن‌ها با انواع تخصص‌های مختلف و نیز با متولیان و مجموعه‌های تخصصی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به دو گروه مخاطبان رویداد «طلافنگ»، توضیح داد: مخاطب اول این جشنواره، دستگاه‌های فرهنگی و تخصصی هستند که برای رساندن محتوا به مخاطبان خود به موشن‌ها و پویا نمایی‌ها نیاز دارند و مخاطب دوم هنرمندان و تولیدکنندگان تخصصی این آثار هستند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: این رویداد هر ساله به صورت ملی برگزار خواهد شد و دستگاه متولی فرهنگی به‌عنوان اولین مخاطبان با قراردادن یک جایزه یک بخش ویژه را در رویداد به خود اختصاص خواهند داد که در جشنواره امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ستاد اقامه نماز استان اصفهان و جامعه المصطفی العالمیه (ص) ما را همراهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره «طلافنگ» در سال جاری در ۴ محور فعالیت دارد که هر محور یک اسپانسر مربوط به فعالیت خود را دارد و جایزه آن محور را خودشان تأمین می‌کنند، یادآور شد: محور اول، آسیب‌های اجتماعی است که توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان هدایت می‌شود، محور دوم، قصص قرآنی و آیات تبیین است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هدایت خواهد شد، محور سوم، اهمیت و اقامه نماز در جامعه اسلامی است که هدایت آن به عهده ستاد اقامه نماز استان اصفهان است و محور چهارم، سبک زندگی اسلامی ایرانی است که توسط جامعه المصطفی العالمیه، هدایت می‌شود.

وی افزود: جوایز هر بخش به ترتیب نفر اول ۱۰ میلیون، نفر دوم ۸ میلیون و نفر سوم ۵ میلیون تومان است و همچنین جوایزی نیز در بخش فنی به ۴ نفر به عنوان بهترین ایده پرداز، بهترین گویندگی، بهترین تدوینگر و بهترین کارگردان اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام احمدیان تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در نخستین جشنواره ملی «موشن‌گرافیک» می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ از طریق وب سایت رویداد به نشانی http://m۸r.ir/talafang ارسال کنند.

رئیس دفتر تبلیغات استان اصفهان گفت: در نخستین جشنواره ملی «موشن گرافیک» که با نام «طلافنگ» برگزار می‌شود، هدفی را با عنوان یک بستر مطمئن برای رقابت هنرمندان و اشتراک گذاری تجربیات آن‌ها با یکدیگر و معرفی آن‌ها به دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تخصصی دنبال می‌کنیم.

احمدیان با بیان اینکه یکی از بسترهای هنری بروز در قالب پویانمایی‌ها، پویا نگاری‌ها و موشن ها است، ادامه داد: اگر هنرمندان بتوانند روش درست را در قالب محتوای درست برای مخاطبان خود ارائه کنند، اثرگذاری فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان درباره اینکه آثار ارائه‌شده برای نخستین جشنواره ملی «موشن گرافیک» را می‌توان در قالب‌های مختلف هنری ازجمله فیلم‌های کوتاه، مستندهای بلند و هنرهای تجسمی تهیه کرد، افزود: موشن‌ها به دلیل قالب‌های متفاوت و بستر وسیع خود قابل تولید توسط افراد متعددی هستند و ازاین‌رو تاثیرگذارند. ضمن اینکه آسان و کوتاه بودن توزیع و انتشار آن‌ها در جنبه‌های مختلف هنری باعث می‌شود که در بستر و شبکه‌های اجتماعی، ذوق و سلیقه محتوای مناسب را انتقال دهند.

وی اضافه کرد: ما در رویداد «طلافنگ» هدفی را با عنوان یک بستر مطمئن برای رقابت هنرمندان، اشتراک گذاری تجربیات آن‌ها با یکدیگر و معرفی آن‌ها به دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تخصصی دنبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.