مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه به بهره‌برداری از ۲۱۷ طرح و پروژه مخابراتی به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این تعداد طرح ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از سوی مخابرات سرمایه‌گذاری شده است.

بهره‌برداری از ۲۱۷ طرح مخابرات کرمانشاه در دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا امیری در نشست خبری با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، نصب و راه‌اندازی هفت سایت جدید تلفن همراه اول، ارتقاء تکنولوژی ۱۰۲ سایت همراه اول، نصب و راه اندازی ۱۲ سایت نسل پنجم تلفن همراه (۵g)، توسعه ۲۵۰ کیلومتر فیبرنوری در استان، ایجاد ظرفیت ۱۲ هزار پورت FTTH (اینترنت پرسرعت فیبرنوری)، نصب و راه اندازی ۱۴ دستگاه کافونوری، نصب و راه اندازی ۲۰ دستگاه مینی کافو، نصب و راه اندازی ۲۰ لینک تجهیزات CWDM ( تقسیم طول موج درشت)، نصب و راه اندازی پنج دستگاه DWDM (تقسیم طول موج درشت)، توسعه ۲ پروژه سافت سوئیچ ۵۰ هزار پورت، اجرای فیبرنوری ۱۴ فرمانداری و ۱۴ بخشداری را از جمله این طرح ها و پروژه ها ذکر کرد.

وی در ادامه سخنانش وضعیت ارتباطات مخابراتی را قبل و بعد از انقلاب در استان کرمانشاه قابل مقایسه ندانست و گفت: قبل از انقلاب تنها یک روستا در استان تلفن ثابت داشت که این رقم اکنون به ۲ هزار روستا رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه همچنین به ۱۰ هزار شماره تلفن ثابت در استان کرمانشاه قبل از انقلاب اشاره کرد و توضیح داد که اکنون تعداد مشترکان تلفن ثابت در استان به ۵۰۰ هزار مشترک رسیده و همچنین بیش از سه میلیون مشترک نیز از خدمات همراه اول استفاده می کنند که ۴۲۰ هزار مشترک همراه اول دائمی و مابقی اعتباری است.

امیری همچنین به این موضوع اشاره کرد که اکنون ساکنان هزار و ۷۰۰ روستای استان کرمانشاه از اینترنت بهره مند هستند و تا پایان امسال این رقم به هزار و ۸۰۰ روستا افزایش می یابد.

وی توسعه فیبرنوری را از جمله برنامه های این شرکت ذکر کرد و گفت: به دنبال این هستیم که در همه شهرها و روستاهای استان کرمانشاه شبکه فیبرنوری را اجرا کنیم و اکنون نیز سه هزار پورت فعال در استان داریم و تا پایان امسال ۱۰۰ هزار پورت را فعال خواهیم کرد.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه به برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: شبکه فیبرنوری تمام فرمانداری ها و بخشداری های استان توسط مخابرات انجام شده و ارتباطات پایدار این مراکز را از طریق شبکه فیبرنوری فراهم کرده ایم.

امیری همچنین به طلب مخابرات استان از مشترکان نیز اشاره کرد و توضیح داد که اکنون ۹۸۰ میلیارد ریال از مشترکان حقیقی و حقوقی طلب داریم و درخواست داریم در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر این شرکت به مشترکان طلب خود را پرداخت کنند.

وی به سفر هفته گذشته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر تصمیمات خوبی برای توسعه خطوط ارتباطی و مخابراتی استان بخصوص توسعه شبکه فیبرنوری گرفته شد؛ همچنین در مورد بازنشستگان مخابرات استان نیز تصمیماتی گرفته شد واز این طریق مشکلات این افراد برطرف خواهد گردید.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.