هفتصدوسی‌اُمین شب از سلسله شب‌های مجله بخارا با همکاری مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، همراه با تجلیل و تکریم از محمدحسن سمسار دوشنبه ۲۳ بهمن ماه برگزار می شود.

مراسم تجلیل از محمدحسن سمسار برگزار می‌شود

‌به گزارش قدس آنلاین، هفتصدوسی‌اُمین شب از سلسله شب‌های مجله بخارا با همکاری مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، همراه با تجلیل و تکریم از یک‌عمر فعالیت علمی محمدحسن سمسار روز دوشنبه ۲۳ بهمن در مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

محمدحسن سمسار که در آستانه ۹۰ سالگی قرار دارد، زاده شیراز است و از سال ١٣٣۴ که برای تحصیل در رشته باستان‌شناسی وارد دانشگاه تهران شد، در این عرصه به تحقیق و تدقیق مشغول بوده است. او هم در تاریخ عکس به مطالعه پرداخته و هم در تاریخ هنر مداقّه کرده امّا آن‌چه فرهنگ ایران را مدیون و مرهون او و خدماتش می‌کند، نقش اصلی و محوری‌اش در راه‌اندازی موزه هنرهای تزیینی در اواخر دهه سی و اداره آن تا سال ١٣۵٧ است. او که سال‌ها کرسی استادی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران را برعهده داشت، از نخستین روزهای تأسیس مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی به این نهاد پژوهشی پیوست و افزون‌برآن‌که سال‌ها مدیر بخش هنر و معماری بود، در حال حاضر مشاور عالی این بخش و عضو شورای عالی علمی مرکز مذکور است.

در هفتصدوسی‌اُمین شب از سلسله شب‌های بخارا، کاظم موسوی بجنوردی، احمد مسجدجامعی، جبرئیل نوکنده، پروین ثقة‌الاسلامی، هایده لاله، فریبا افکاری، مهرداد اسکویی، فریبا افتخار و علی دهباشی حضور داشته و سخنرانی می‌کنند.

این‌برنامه روز دوشنبه ۲۳بهمن، از ساعت ۱۵ در تالار رسول اکرمِ مرکز بین‌المللی همایش‌های رایزن واقع در مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.