کاوه سجادی حسینی در چهارمین اثر سینمایی خود سراغ درامی اجتماعی در بستر روایتی عاشقانه با تم مهاجرت رفته است. او در «نبودنت» به قصه فروپاشی چند خانواده بخاطر مهاجرت غیرقانونی یکی از اعضای خانواده پرداخته است.

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد بعد از پنج سال بی خبری پس از مهاجرتش به استرالیا، سرزده به خانه برمی گردد و پس از یک شب ماندن، بی خبر خانه را ترک می کند. همسرش مرضیه به دنبال او می گردد تا گره های سالهای نبودن همسرش را باز کند.

با وجود ترکیب بازیگران خوب این فیلم از سحردولتشاهی و امیرآقایی گرفته تا رضا بهبودی، آزاده صمدی و فرید سجادی حسینی ولی ضعف فیلمنامه و تعلیق کم جان درام، جذابیت و کشش را از اثر گرفته است.

درباره فیلم «نبودنت»/ نگاهی نخ نما به مهاجرت

اگرچه ناپدید شدن ناگهانی فرهاد و تلاش مرضیه برای یافتن شوهرش، تعلیقی است که از ابتدا تا انتهای فیلم وجود دارد اما اتفاقات فیلم تا یک سوم پایانی، اطلاعات افزوده ای به مخاطب نمی دهد و قصه های فرعی هم به منطق روایی درام کمک نمی کنند. 

گاهی بی دقتی در برخی جزئیات به اثر ضربه می زند مثلا پسر نوجوانی که رپر است و با وجود یک میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، پول توجیبی اش را از مادرش می گیرد! یا بارداری ناگهانی مرضیه که ادامه قصه را هندی می کند!

درباره فیلم «نبودنت»/ نگاهی نخ نما به مهاجرت

اگرچه آسیبهای مهاجرت غیرقانونی که این بار از منظر قربانی شدن خانواده مهاجران به آن پرداخته شده، موضوع جدیدی نیست اما نگاهی نو به آن می تواند اثری مهیج، عمیق و پیچیده بسازد درحالیکه «نبودنت» نگاهی نخ نما و کلیشه ای به مسئله امروز جامعه ایران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.