در دیدار «شین وون سیک» وزیر دفاع کره جنوبی با «خالد بن محمد العطیه» همتای قطری، دو طرف بر گسترش همکاری‌های دفاعی توافق کردند.

توافق کره‌جنوبی و قطر برای گسترش همکاری‌های دفاعی

به گزارش قدس آنلاین، «شین وون سیک» وزیر دفاع کره‌جنوبی که به دعوت «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای دیدن مسابقات جام ملت های آسیای، به دوحه سفر کرده بود؛ امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن) با «خالد بن محمد العطیه» همتای قطری خود دیدار و گفت‌وگو کزد.

سفر این مقام کره‌ای پس از آن صورت گرفت که دو کشور در بحبوحه تلاش سئول برای افزایش صادرات تسلیحات به خاورمیانه، روابط را به سطح مشارکت راهبردی جامع در ماه اکتبر ۲۰۲۳ ارتقا دادند.

در این نشست، دو طرف بر تقویت همکاری‌های دفاعی توافق کردند.

بر اساس همین گزارش، سئول و دوحه به‌طور منظم مذاکرات وزرای دفاع را برگزار خواهند کرد و تلاش‌هایی را برای ایجاد یک بنیاد نهادی برای همکاری دفاعی انجام خواهند داد.

این رسانه کره‌ای افزود:‌ دو طرف همچنین بر تقویت همکاری ها در بخش‌های مختلف دفاعی از جمله افزایش تبادلات بین موسسات دفاعی و گسترش رزمایش‌های ترکیبی توافق کردند.

شایان ذکر است که کره جنوبی روز دوشنبه (16 بهمن) با عربستان سعودی بر گسترش همکاری‌های دفاعی توافق کرد.

طبق گزارش‌های وزارت دفاع کره‌جنوبی، فروش سلاح این کشور از ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

گزارش اتاق صنعت و بازرگانی این کشور نشان می‌دهد که صادرات سلاح به خاورمیانه بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۰ برابر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.