معاون زنان و خانواده رئیس‌ جمهوری با اشاره به اهمیت تحقق قانون حمایت از جوانی جمعیت گفت: دشمن با تمام توان به دنبال فروپاشی کانون خانواده در ایران است.

انسیه خزعلی: دشمن با تمام توان به دنبال فروپاشی کانون خانواده در ایران است

انسیه خزعلی در مراسم انعقاد تفاهمنامه معرفی یزد به عنوان شهرخانواده اظهار داشت: یکی از فرمایشات نبی مکرم اسلام این است که به تعداد امتم مباهات می‌ورزم و این نشان از اهمیت فرزندآوری در اسلام است.متاسفانه امروز هجمه‌های فراوانی خانواده‌ها را هدف قرار گرفته و به دنبال آن است که از درون و از پایه خانواده‌های ایران را فروبپاشند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که این تفاهمنامه و اقداماتی که به دنبال آن انجام می‌شود زمینه‌ای را به وجود آورد که هرچه بیشتر بنیان خانواده در ایران تقویت شود.

موضوع خانواده در تمام برنامه‌های شورای شهر و شهرداری یزد مورد توجه است

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست اظهار داشت: از نخستین دوره تشکیل شوراها تا امروز، در تمامی ادوار خانم‌ها عضو شورای اسلامی شهر بوده‌اند و این افتخاری برای یزد است که همیشه بانوان در شوراها نقش فعال داشته‌اند.

وی گفت: یزد همچنین جزو نخستین شهرها بوده که به طور مستقل و با استقلال تمام کمیسیون خانواده را مورد تصویب و تشکیل قرار داد و یکی از کمیسیون‌های فعال این شورا هم به حساب می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: این کمیسیون کارهای خوبی را هم انجام داده و علاوه بر آن برخی مباحث مرتبط با خانواده‌ها هم در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد پیگیری می‌شود.

سیفی گفت: امروز افتخار ما در شهر یزد این است که سعی کردیم مطابق با قانون جوانی جمعیت در مجموعه شهر و شهرداری اجرا کنیم و در تمامی فعالیت‌ها این موضوع را مد نظر قرار دادیم.

وی بیان کرد: علاوه بر قانون جوانی جمعیت، خوشبختانه با ابتکار کمیسیون و هم پیشنهاد شهردار یزد طی لوایح مختلف، یک سری تسهیلات خاص را در نظر گرفتیم و در حال اجرای آن هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: حتی برای خانواده‌های کارکنان شهرداری که فرزند جدید دارند تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفتیم تا ترغیب به فرزندآوری شوند.

سیفی بیان کرد: در سطح شهر هم برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر بسته به تعداد فرزندشان تخفیف‌های قابل توجهی برای صدور پروانه ساخت در نظر گرفتیم.

 وی ادامه داد: نکته مهم دیگر بحث شهر تاریخی یزد و توجهی است که از گذشته‌های مردم این شهر به بحث خانواده داشته‌اند، یزد امروز به عنوان شهر میراث جهانی در یونسکو ثبت ملی شده و یکی از افتخارات مردم یزد این است که یزد شهر جهانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد یکی از مهمترین دلایل ثبت یزد به این عنوان را فضاهایی دانست که در جای جای بافت تاریخی یزد به عنوان معماری احداث شده و در کنار آن حیاتی که در این شهر وجود دارد.

سیفی افزود: نکته بسیار مهمی که امروز در این شهر اهمیت دارد این است که فضاهایی که در گذشته در معماری و ساخت‌وسازهای یزد انجام می‌شده خانواده محور بوده و این فضاها به گونه‌ای ساخته شده که شکل طراحی آن برای خانواده‌ها بوده است.

وی ادامه داد: اگر ثبت روش و منشی که خانواده را در یزد مورد توجه قرار می داد به ثبت میراث ناملموس برسد می‌تواند الگویی برای تمامی کشور برای توجه به موضوع خانواده باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.