وزیر آموزش و پرورش در جمع دانش آموزان سمپادی گفت: امیدآفرینی می‌بایست به عنوان یک برنامه اولویت‌دار در دستور کار همه متولیان تعلیم و تربیت قرار گیرد؛ راهیان نور پیشرفت نیز یک حرکت امیدآفرین برای آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش: امیدآفرینی یک برنامه اولویت‌دار برای متولیان تعلیم و تربیت است

 رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در جمع دانش آموزان سمپادی شرکت کننده در اردوی راهیان نور پیشرفت در محل یادمان شهدای اروند با تاکید بر اهمیت وجود مدارس سمپاد در ارتقای شاخص های علمی کشور، اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر دانش آموز استعدادهای درخشان در ۷۰۰ مدرسه سمپادی در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام و ابتکار نوین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برگزاری اردوهای راهیان نور پیشرفت برای دانش آموزان سمپادی، بیان کرد: ۱ هزار و ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در قالب چندین گروه های ۲۰۰ نفره از مناطق عملیاتی خوزستان و همچنین پیشرفت های مخلتف در حوزه های نظامی بازدید می کنند که امری مهم و شایسته تقدیر و تشکر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین راهبرد حال حاضر دشمن پررنگ کردن کاستی‌ها در سطح کشور است، توضیح داد: دلیل اصلی دشمنان برای دنبال کردن این راهبرد ایجاد نامیدی در نسل جوان است. بی‌شک امید نیروی محرکه پیشرفت کشور در همه سطوح است.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین کشور منطقه است. ما امروز مقتدرانه بر روی خلیج فارس ایستاده‌ایم البته در مسیر قله، بیشترین خستگی کنار قله است و دشمنان از این حقیقت را دریافته‌اند که ملت ایران به اوج قله موفقیت های یک ملت مستقل و توانمند رسیده است.

صحرایی با بیان اینکه امیدآفرینی می‌بایست به عنوان یک برنامه اولویت‌دار در دستور کار همه متولیان تعلیم و تربیت قرار گیرد، تصریح کرد: راهیان نور پیشرفت یک حرکت امیدآفرین برای آینده کشور است و بر همین اساس از مجموعه افتخارآفرین سپاه برای این حرکت تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تفکرات و اندیشه‌های ۳ شهید همیشه می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. شهید باقری نابغه‌ای که دانشگاه شریفی بود می‌گفت که ما باید جور دیگری بجنگیم و در اقدامات وی در جنگ افتخارآمیز بود.

وی عنوان کرد: بی‌شک تفکرات بزرگانی مثل شهید باقری بود که امروز در ایران پهباد دشمن ساقط می‌شود و آمریکا مبهوت توانمندی ایران است. از سوی دیگرسخن شهید تهرانی مقدم است که فرمودند فقط انسان های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند، این سردار بزرگ موشکی ایران را به قدرت اول موشکی مبدل کرد. ما یک وقتی برای سیم خاردار مشکل داشتیم اما امروز قدرت موشکی بازدارنده ایران زبانزد همه ملت‌های جهان است و امروز بخش قابل توجه قدرت ما از اندیشه‌ها، افکار و اقدامات آن شهید بزرگوار نشأت می‌گیرد.

صحرایی افزود: شهید آوینی در کلامی به اهمیت ایجاد تحول اشاره می‌کند و می‌گوید اگر کسانی که مامور ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت ‌کنند هیچ تغییری رخ نخواهد داد و این همان نگاه تحولی است که ما به دنبال آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: آرامش و امنیت دو نعمت مجهولی هستند که تا از دست نروند به اهمیت آنها پی برده نخواهد شد و امروز ما نعمت امنیت را که لازمه پیشرفت کشور است مدیون دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.