در پی حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح، هزاران تن از حامیان فلسطین مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس تظاهرات کرده و خواهان برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.

تجمع حامیان فلسطین مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس

به گزارش قدس آنلاین شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی با سر دادن شعارهایی علیه نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب مخالف دولت بر لزوم توقف کشتار فلسطینیان در غزه تاکید کردند.

معترضان در حالی که شعار «ریشی سوناک شرمت باد» و «کی‌یر استارمر شرمت باد» را فریاد می زدند تاکید داشتند که جنگ علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین باید پیش از آنکه دیر شود متوقف شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم پس از کوچاندن مردم غزه از شمال به جنوب این باریکه و شهادت افزون بر ۲۸ هزار فلسطینی، حملات جدیدی را در شهر مرزی رفح آغاز کرده است.

بر اساس گزارش‌ها جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند. تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. گفته می‌شود که آمار شهدا و زخمی‌ها در حال افزایش است.

عربستان، امارات، قطر و شماری از کشورهای اروپایی نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند. جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در حاشیه نشست وزرای توسعه اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی شدید از وخامت اوضاع در شهر رفح، درباره عواقب خطرناک حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه هشدار داد و گفت: شاید باید اقدامی بیشتر از ابراز نگرانی صورت دهیم.

وی افزود: ما باید به فشار روی اسرائیل ادامه دهیم. اما هنگامی که آن‌ها به یک منطقه پرجمعیت حمله می‌کنند، افزون بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر راهی برای فرار ندارند. فلسطینی ‌ها در حالی بمباران می‌شوند که راه گریزی ندارند.

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که دولت آمریکا و شخص «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور با دادن چراغ سبز به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این جنایات شریک است.

این بیانیه می‌افزاید: «آنچه دشمن صهیونیستی و ارتش جنایتکار آن طی بیش از چهار ماه از تحقق آن عاجز بود، هرگز محقق نخواهد شد.»

کسانی هم که در تظاهرات امروز شرکت کردند تاکید دارند که موضع آن‌ها با دولت لندن متفاوت است و رژیم صهیونیستی و حامیان آن را در قبال جنایات در غزه پاسخگو می‌دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.