مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۸۴ درصد از سهمیه کودهای شیمیایی یارانه‌ای استان طی سالجاری تاکنون در بین کشاورزان توزیع شده است.

۸۴ درصد از سهمیه کودهای شیمیایی یارانه‌ای در خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس خراسان، حسین عطایی اظهار کرد: امسال سهمیه انواع کودهای یارانه ای استان بیش از ۱۹۶ هزار و ۳۰۳ تن است که شامل کودهای «ازته، فسفاته و پتاسه» می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: بخش اعظم سهمیه کودهای شیمیایی خراسان رضوی به میزان ۱۶۵ هزار و ۸۴۵ تن، معادل ۸۴ درصد تاکنون بین کشاورزان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این استان دارای ذخیره مناسب انواع کودهای پایه برای استقبال از مقطع کشت بهاره است.

عطایی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم برنامه تولید داخلی در تامین و تدارک نهاده های کشاورزی، استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی تولید کود در کشور است که خوشبختانه این شرکت توانست، از مجموع ۳۲۰ هزار تن انواع کود تامین شده در سال ۱۴۰۱، معادل ۸۹ درصد را از تولیدکنندگان داخلی کودهای کشاورزی تامین کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: مابقی معادل ۱۱ درصد از کل مقدار کود تامین شده پس از اطمینان از عدم وجود ظرفیت تامین داخلی، با استفاده از منابع خارجی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی وارد کشور کند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در خصوص کودهای پتاسه که نقش قابل توجهی در پیشگیری از سرمازدگی و بالابردن کیفیت محصولات زراعی و باغی دارد، این استان افزایشی افزون بر ۷۲ درصد نسبت به سال گذشته در توزیع و جذب این کودها ثبت کرده است.

عطایی با تاکید بر اهمیت نمونه‌گیری از تمامی انواع کودهای شیمیایی در استان جهت آنالیز و اخذ تائیدیه آزمایشگاه گفت: طی مدت گذشته از سالجاری میزان ۱۶۸ بخش به وزن بیش از۱۹ هزار و ۶۷۵ تن انواع کودهای فسفاته و پتاسه تولید داخل و ارسالی مبادی نمونه گیری در استان انجام و به آزمایشگاه نمونه‌گیری کرج ارسال شده است.

به گفته مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی، این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲۰ درصد در تعداد نمونه‌ها افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.