مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در پی صدور هشدار زرد هواشناسی استان، پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی این استان در ۱۴ پایگاه امداد و نجات بین شهری و هشت مرکز پشتیبان در حالت آماده‌باش برای امدادرسانی شده‌اند.

آماده باش هلال‌احمر زنجان نسبت به هشدار زرد هواشناسی

به گزارش قدس آنلاین، حکمت‌اله هاشمی امروز (پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: به دنبال هشدار زرد هواشناسی در خصوص بارش باران، وزش باد شدید و برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان، تیم‌های عملیاتی و خانه‌های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده‌باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده‌اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۱۲ پایگاه ثابت و ۲ پایگاه موقت امداد و نجات هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر به صورت روزانه آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم‌های واکنش سریع، تیم توانا (بانوان امدادگر) آنست، کوهستان و امداد هوایی نیز آماده باش هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم‌ها جهت پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات‌ها بکارگیری خواهد شد.

این مسئول متذکر شد: هموطنان هنگام هشدار وقوع کولاک، بارش برف و باران از صعود به ارتفاعات و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.