شمار ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع از ۵۶ هزار نفر فراتر رفته، درحالی که هنوز حدود یک‌سوم سهمیه حج خالی مانده است. از این رو، سازمان حج و زیارت اولویت‌های دیگری را برای ثبت‌نام حج تمتع فراخواند.

یک‌سوم سهمیه حج خالی مانده /فراخوان جدید برای متقاضیان

سازمان حج و زیارت درحالی که به تازگی اعلام کرده است از ۸۲ هزار و ۵۰۰ سهمیه تعیین‌شده برای حج تمتع ۱۴۰۳، حدود ۵۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، اکنون برای تکمیل ظرفیت باقی‌مانده، دارندگان اسناد حج تا پایان آذرماه ۱۳۸۶ را برای ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳ فراخوانده است.

دارندگان اسناد حج تمتع تا پایان آذرماه ۱۳۸۶ و زائرانی که برای تشرف به حج  در سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده بودند، ولی به دلیل شرط سنی در حج ۱۴۰۱ نتوانستند اعزام شوند، در این مرحله با پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان علی‌الحساب، پیش‌ثبت‌نام می‌کنند و در مرحله بعد پس از تعیین هزینه تمام‌شده حج، می‌توانند کاروان مورد نظر را انتخاب کنند.

سازمان حج و زیارت تعیین قیمت نهایی را به نرخ ارز و بلیت هواپیما منوط دانسته است. این سازمان به تازگی خبر داده که مسئولیت پروازهای حج تمتع به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی واگذار شده، اما هنوز قیمت بلیت آن مشخص نشده است.

دارندگان اسناد حج که در اولویت قرار گرفته‌اند، از طریق سامانه https://tamatoreserve.haj.ir می‌تواند با واریز مبلغ علی‌الحساب، کد رهگیری دریافت کنند. این سامانه از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه برای دارندگان اسناد حج مربوط به آذر ۱۳۸۶ باز شده است.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع، از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز می‌شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) پایان خواهد یافت.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.