نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که پارلمان این کشور پس از پایان تعطیلات در اولین نشست لایحه پیوستن سوئد به ناتو را تصویب خواهد کرد.

مجارستان به‌زودی لایحه پیوستن سوئد به ناتو را تصویب می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که پارلمان این کشور به زودی توافق‌نامه پیوستن سوئد به ناتو را تصویب خواهد کرد.

وی در سخنرانی سالانه خود درباره ولویت های سیاست کشور گفت: پارلمان مجارستان توافقنامه الحاق سوئد به ناتو را در ابتدای جلسه بهار که قرار است در ۲۶ فوریه گشایش یابد، تصویب خواهد کرد.

اوربان در ادامه افزود: اختلاف ما با سوئد به پایان خود نزدیک شده است. ما به طور مشترک با نخست وزیر سوئد گام‌های مهمی را در جهت بازسازی اعتماد برداشته ایم. ما به هم نزدیک می‌شویم تا بتوانیم الحاق سوئد به ناتو را در ابتدای جلسه بهار پارلمان تصویب کنیم.

نشست بهاری پارلمان مجارستان پس از تعطیلات زمستانی در ۲۶ فوریه آغاز می‌شود. کابینه مجارستان تابستان ۲۰۲۲ لایحه‌ای را برای تصویب عضویت سوئد به ناتو به پارلمان ارائه کرد. مجارستان تنها کشور باقی مانده در ناتو است که پارلمان آن هنوز این لایحه را تأیید نکرده است.

در ۲۷ مارس ۲۰۲۳، پارلمان مجارستان به پیوستن فنلاند به ناتو چراغ سبز نشان داد اما بررسی پیشنهاد سوئد را به تعویق انداخت. دو کشور شمال اروپا همزمان در ۱۸ مه ۲۰۲۲ درخواست عضویت در ناتو را دادند و گفتند که این اقدام به دلیل تحولات اوکراین بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.