وزیر امور خارجه ایتالیا در نشست امنیتی مونیخ گفت کشورش معتقد است ناتو باید در مورد اوکراین «محتاطانه» عمل کند.  

ایتالیا: اوکراین برای ناتو خطرناک است 

به گزارش قدس آنلاین، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که پذیرفتن عضویت اوکراین در ناتو در حالی که این کشور درگیر جنگ با روسیه است، «برای همه خطرناک است» و ممکن است به یک جنگ جهانی منجر شود.

تاجانی گفت: ناتو در حال تلاش برای عضویت اوکراین است، اما باید محتاطانه عمل کند و به جای اتخاذ تصمیمات عجولانه به درستی، راه را برای دستیابی به این اهداف هموار کند.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد پیوستن اوکراین به این بلوک گفت: صادقانه بگویم، این برای همه خطرناک است زیرا در آن صورت، شما باید به خاطر یک عضو کامل ناتو با روسیه بجنگید واین به معنای جنگ جهانی سوم است.

وی گفت: «ما می‌خواهیم از شما حمایت کنیم، اما قوانین ناتو بسیار واضح است - اگر حمله‌ای علیه یکی از اعضای ناتو صورت گیرد، موجب دخالت ناتو خواهد شد و به همین جهت ما باید محتاط باشیم.»

ناتو نخست اعلام کرده بود اوکراین در سال ۲۰۰۸ به این ائتلاف ملحق خواهد شد. پس از کودتای مورد حمایت غرب در کی یف در سال ۲۰۱۴، اوکراین تعامل با این ائتلاف را افزایش داد و عضویت در ناتو را به عنوان یک هدف استراتژیک در سال ۲۰۱۷ در قانون اساسی خود قرار داد. این کشور در پاییز ۲۰۲۲ رسما درخواست پیوستن به ناتو داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.