نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: نخبگان جامعه ضرورت عقلی و شرعی حضور در انتخابات را برای مردم تبیین کنند تا دشمن در این زمینه به اهداف خود نرسد.

آیت الله مهدوی: نُخبگان جامعه ضرورت حضور در انتخابات را تبیین کنند

به گزارش قدس آنلاین؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی  افزود: اندیشمندان جامعه و نخبگان سیاسی شبهه ها و گره های ذهنی مردم را رفع کنند و چرایی شرکت در انتخابات را بطور واضح برای افکار عمومی توضیح دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی در این شرایط کمک به بصیرت افزایی در مردم است، افزود: دشمن بدنبال شکست های پی درپی در نقشه های پیشین خود اکنون با برنامه ریزی سازمان دهی شده از طریق تحریم ها و تبلیغات منفی در شبکه های مجازی و ماهواره بدنبال دلسرد کردن مردم در انتخاباتِ امسال است.

آیت الله مهدوی ادامه داد: با این وجود، این بصیرت در اقشار مختلف مردم وجود دارد که شرکت در انتخابات به معنای تایید گرانی ها، تحریم و یا قُصور برخی مسوولان نیست بلکه نمود رای به حاکمیت یک رهبر الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: لطف الهی همواره در تنگناها و گردنه های سخت، یاریگر انقلاب و نظام اسلامی بوده است و این بار هم به پُشتوانه دعای امام زمان(عج)، رهبر انقلاب و خانواده شهدا آحاد مردم با جدیت و هوشیاری پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.
وی به برخی حواشی انتخاباتی درباره احتمال حمایت از لیست های انتخاباتی اشاره و بیان کرد: در این رابطه به قانون مقید هستیم و در انتخاباتِ پیش رو جانبداری از هیچ نامزد یا گروهی نداریم و به این موضوع پایبندیم.

آیت الله مهدوی گفت: انتخاب رهبر و بررسی استمرار صفات رهبری در فردی که انتخاب می شود مهمترین رسالت مجلس خبرگان رهبری است.

وی افزود: رویکرد مجلس خبرگان در گام دوم انقلاب بر اساس تقاضای رهبر معظم انقلاب، اعلام نظر رسمی با اتکا بر اعتماد مردم به علما درباره مسائل مختلف کشور از طریق صدور قطع نامه است.

آیت الله مهدوی به عضویت خود در کمیسیون «بررسی راه‏ های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏» و کمیسیون «سیاسی اجتماعی» مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: تلاش کرده ایم با دعوت از متخصصان هر بخش مسائل مرتبط با این کمیسیون ها بررسی و برنامه ریزی شود.

وی افزود: ارتباطات مردمیِ آسان و پُرشُمار، مهمترین نکته ای است که می توانم در طول سه دوره حضور در مجلس خبرگان سوم، چهارم و پنجم به آن اشاره کنم و تا جایی که امکان داشته باشد بدنبال حل مشکلات و بیشترین پاسخ به دغدغه های مردم هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دیگر فعالیت های خود از جمله برگزاری عمومی مراسم اعتکاف و گُلریزان برای آزادی زندانیان اشاره و بیان کرد: نقطه آغاز این آیین ها ابتدا از اصفهان بود و سپس در سراسر کشور رواج یافت.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی متولد سال ۱۳۴۱ در اصفهان و استاد سطح عالی فقه و اصول حوزه علمیه است.از جمله سوابق شاخص وی می توان به عضویت در سه دوره مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان اشاره کرد.

٣٧ نفر در استان اصفهان به‌منظور تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١٣ نفر تأیید شدند و با تغییر حوزه ۲ نفر از آنها، اکنون ١١ داوطلب برای این انتخابات حضور دارند.

ستاد انتخابات کشور اسامی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرده است و تبلیغات این دوره از انتخابات از چهارشنبه ۲۵ بهمن امسال آغاز شد که به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

به گفته کارشناسان سیاسی، نگاهی اجمالی به فهرست نامزدها به روشنی آشکار می‌کند که انتخابات خبرگان در همه حوزه‌ها رقابتی و جدی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.