رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار شهرک نشین بدون برق هستند، مدعی شده‌اند که این مشکل به دلیل نقص در یکی از نیروگاه‌ها است.

قطع برق ۱۲۰ هزار شهرک نشین و توصیه مدیر شرکت برق اراضی اشغالی به صهیونیست‌ها

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های این رژیم روز یکشنبه از قطع برق در چندین منطقه در فلسطین اشغالی از جمله «عسقلان»، «بتاح تکفا»، «هرتزلیا»، «دیمونا»، «ریشون لتزیون»، «صفد»، «حیفا» و غیره خبر دادند.

رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار شهرک نشین بدون برق هستند، مدعی شدند که این به دلیل نقص در یکی از نیروگاه‌ها است.

شرکت برق در اراضی اشغالی مدعی شد قطعی برق «به دلیل حمله سایبری ایجاد نشده‌است». اما در عین حال شائول گلدشتاین، مدیر شرکت «نوگا» که بخش برق در اراضی اشغالی را مدیریت می‌کند، به شرح سناریویی پرداخت که در  صورت هدف قرار دادن نیروگاه‌های برق توسط حزب‌الله لبنان در انتظار شهرک نشینان صهیونیست است.

پیشتر در گزارش آمده بود جبهه داخلی رژیم صهیونیستی به آمادگی‌های فشرده خود در سطوح مختلف برای احتمال تبدیل شدن رویارویی کنونی با حزب‌الله لبنان به یک جنگ فراگیر ادامه می‌دهد در حالیکه انتظار دارد عواقب آن وخیم باشد.

یک منبع ویژه مطلع از جزئیات مقدمه چینی برای این رویارویی به العربی الجدید گفته بود که ترس واقعی و بسیار بزرگ صهیونیست‌ها درباره احتمال هدف قرار دادن زیرساخت‌های شبکه برق توسط حزب‌الله و ایجاد قطعی برای ساعات طولانی است که ممکن است در مقطعی منجر به قطع خدمات اینترنت و در نتیجه مشکل در ارتباطات، علاوه بر ایجاد خطرات بزرگ برای زندگی بیمارانی شود که جانشان وابسته به دستگاه تنفس مصنوعی است، این درحالی است که خود اشغالگران با هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه و بیماران در بیمارستان ناصر در خان یونس طی چند روز اخیر منجر به شهادت چندین بیمار در این بیمارستان شده‌اند.

در این راستا روز یکشنبه، مدیر شرکت نوگا به شهرک نشینان اسرائیلی توصیه کرد که علاوه بر ذخیره سازی بنزین و پر کردن باک خودروها، باتری‌های شارژ تلفن‌های همراه هم خریداری کنند.

این توصیه‌ها طی مصاحبه‌ای توسط شائول گلدشتاین، مدیر این شرکت با کانال ۱۲ عبری مطرح شد که در صورت حمله حزب‌الله به نیروگاه‌های اسرائیلی، سناریوی بدی را پیش‌بینی کرد.

گلدشتاین گفت: «ما حرف‌های نصرالله را می‌شنویم و باور می‌کنیم. وقتی او می‌گوید که به تاسیسات حیاتی سیستم برق اسرائیل ضربه خواهد زد، به خوبی می‌داند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کند و ما سعی می‌کنیم تا حد امکان پس از بستن تمام شکاف‌ها و روزنه‌ها برای همه سناریوها آماده باشیم.»

وقتی رسانه عبری از گلدشتاین پرسید که اگر حزب‌الله موفق به حمله به یک یا ۲ نیروگاه برق شود، چه اتفاقی می‌افتد، او با خنده پاسخ داد همان سناریویی که ساعت‌ها پیش اتفاق افتاد، تکرار خواهد شد (برق حدود ۱۲۰ هزار صهیونیست قطع شد). وی اضافه کرد که شرکت برق ممکن است قادر به رفع عیوب در ۲۴ ساعت و در بهترین حالت تا ۷۲ ساعت باشد.

۲ اسرائیلی در حملات به «شتولا» زخمی شدند

همچنین رسانه‌های عبری روز یکشنبه نوشتند ۲ اسرائیلی بر اثر اصابت موشک ضد تانک در شهرک «شتولا» در شمال اراضی اشغالی زخمی شدند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی شلیک یک موشک ضد تانک از لبنان به شهرک شتولا در جلیل غربی، ۲ صهیونیست زخمی شدند.

مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله - همچنان به هدف قرار دادن اماکن و شهرک‌های اشغالی ادامه می‌دهد و یکشنبه نیز مواضع «رویسات العلم» و «السماقه» در مزارع شبعای اشغالی لبنان و مواضع تجمع نظامیان اشغالگر در شهرک  «ایفن مناخیم»، در مثلث «الطیحات» و در شهرک «یارون» و «شومیرا» و در مجاورت مقر «البغدادی» هدف قرار داد که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی در صفوف نیروهای اشغالگر شد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه از گفت‌وگو درباره وضعیت جبهه شمالی در جلسه کابینه از ترس درز نکردن اطلاعات درباره این جبهه خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.