بیمارستان شهدای نفت گچساران یکی از طرح های برجای مانده از دولت های گذشته است که به دلیل کمبود اعتبار و برخی از مشکلات راکد بود که پس از چند سال انتظار با پیش بینی اعتبار از محل سفررئیس جمهور به استان سرعت گرفت.

بیمارستان شهدای نفت گچساران پس از ۱۵سال انتظار در آستانه بهره برداری

به گزارش قدس آنلاین، به گفته مسئولان، این طرح در چند سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار در چند مرحله راکد شد تا اینکه دولت مردمی با تزریق اعتبار لازم توانست این طرح بهداشتی را فعال کند.

مردم شهرستان گچساران ۱۵ سال است که چشم انتظار بهره برداری بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهدای نفت شهر دوگنبدان هستند در حالی که مسئولین در چند مرحله خبر از بهره برداری از این طرح مهم درمانی را دادند.

بارقه‌های امیدی برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز درمانی که قریب به ۱۵ سال از عملیات اجرایی آن می گذرد در دولت سیزدهم شکل گرفت و هم اینک به پیشرفت چشمگیری در حال ساخت است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: روند ساخت این مرکز درمانی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال ساخت است.

رضا بقائی تصریح کرد: عملیات اجرایی بیمارستان شهدای نفت گچساران در سال ۱۳۸۷ در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیکهای تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف و عملیات تکمیل این طرح اوایل مرداد امسال دوباره از سر گرفته شد.

بهره برداری از بیمارستان شهدای نفت در اوایل سال آینده

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بیمارستان فعلی در شان کارکنان صنعت نفت نیست گفت: با توجه به افزایش جمعیت سرویس گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و همچنین جهت رفع مشکلات خدمات گیرندگان در تلاش هستیم این مرکز درمانی اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

غلامرضا کمالی تصریح کرد: همکاران ما در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سالها چشم انتظار راه‌اندازی این مرکز درمانی هستند.

وی ابراز کرد: موقعیت این بیمارستان به گونه‌ای است که با راه‌اندازی آن هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی آن منتفع می‌شوند.

اختصاص ۹۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان شهدای نفت گچساران در دولت سیزدهم

جواد اوجی وزیر نفت ۲۶ تیرماه امسال به نمایندگی از هیات دولت مهمان نشست شورای اداری شهرستان گچساران بود و عنوان کرد: در دور اول سفر ریاست جمهور به کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان گچساران اختصاص یافت که در این زمینه ۱۱۳ پروژه در قالب طرح های مسئولیت‌های اجتماعی اجرا شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۷۲۰۰ میلیارد ریال برای شهرستان گچساران در این دور از سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده که از این میزان بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال در قالب هدیه دولت به این شهرستان است.

وزیر نفت با اشاره به روند اجرایی بیمارستان نفت گچساران گفت: بیش از ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای شروع مجدد فعالیت عمرانی این طرح در نظر گرفته شده و در صورت راه اندازی این بیمارستان، افراد آسیب پذیر منطقه می توانند در این مرکز درمانی خدمات درمانی دریافت کنند.

در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند، اولویت اصلی را ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.