عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با این حال متاسفانه سیکل مناقصات در کشور ما طولانی است؛ این موضوع هم زمان بر بوده و هم طولانی است این در حالی است که باید برخی از پروژه ها و  فعالیت ها به ویژه در زمینه فروش محصولات شرکت های دانش بنیان باید به نتیجه برسد.

سیکل مناقصات در کشور ما طولانی است/پیش بینی موضوع ترک تشریفات در برخی از فعالیت های شهرداری ها

علی اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش،گفت: در مجموع ایجاد مناقصات اقدام خوبی است؛ بالاخره اگر روند قانونی فروش محصولی طی شود، حتما مفید خواهد بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این حال متاسفانه سیکل مناقصات در کشور ما طولانی است؛ این موضوع هم زمان بر بوده و هم طولانی است این در حالی است که باید برخی از پروژه ها و  فعالیت ها به ویژه در زمینه فروش محصولات شرکت های دانش بنیان باید به سرعت به نتیجه برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می تواند یک بازوی قوی و علمی و هچنین عاملی برای دور زدن تحریم ها قلمداد شود، ادامه داد: از این رو ما ترک تشریفات و ترک مناقصات را برای این موارد و مواقع دیده ایم.

خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از فعالیت های شهرداری ها موضوع ترک تشریفات پیش بینی شده است، بیان کرد: علت این مسئله این است که مسئولین در کوتاه ترین زمان فعالیت های خود را به ثمر برسانند؛ در مجموع، در شرایط فعلی ما هر قدر بتوانیم سرعت ترک تشریفات را برای  فعالیت های بزرگ و فروش محصولات شرکت های دانش بنیان افزایش دهیم، به نفع کشور است و رفع موانع تولیدات بار اول و اعطای مجوز ترک تشریفات برای تولیدات بار اول شرکت های دانش‌بنیان موجب توسعه و گسترش فرآیند بومی‌سازی کشور و تحقق توسعه صنعتی خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنابراین ایجاد کارگروه  تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.