رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کاروان‌بندی زائران حج آینده در سطح کشور از روز یکشنبه -۶ بهمن ماه ۱۴۰۲- مصادف با نیمه شعبان آغاز می‌شود. 

آغاز کاروان‌بندی زائران حج ۱۴۰۳ از نیمه شعبان/ ۶۴ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کردند

به گزارش قدس آنلاین، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد و ضمن بررسی وضعیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۳ اعلام شد که حدود ۶۴ هزار نفر برای اعزام به حج تمتع آینده اعلام آمادگی کرده‌اند.

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم از اعلام کاروان بندی زائران حج آینده در سطح کشور از روز یکشنبه مصادف با نیمه شعبان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با این اقدام روند ثبت نام ها سرعت یابد.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: ثبت نام دارندگان سندهای اولویت دار تا پایان آذرماه سال ۱۳۸۶ در حال انجام است. این افراد می توانند برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه رزرو حج و واریز وجه اولیه پیش ثبت نام اقدام کنند.

رضایی از اقدامات انجام گرفته در حوزه مسکن حج آینده گزارش داد و گفت: با اعلام قیمت نهایی خرید و انتقال ارز و هواپیمایی ، هزینه حج آینده مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز بر اهتمام مسئولان حوزه حج و زیارت برای ارائه خدمات مطلوب به حجاج کشورمان در بخش های مختلف تاکید کرد.

در آغاز این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیات در سخنانی با اشاره به دو روایت در کتاب های اهل تشیع و تسنن در مورد امام زمان (عج) ، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در جهان را بی سابقه توصیف و تصریح کرد: امام عصر (عج) زمانی ظهور خواهد کرد که جامعه را از ظلم وجور نجات دهد.

وی افزود: امروزبرخی کشورهای ثروتمند جهان اسلام در کنار رژیم کودک‌کش صهیونیستی قرار گرفتند و این در حالی است که برخی کشورهای غیربرخوردار در کنار مردم مظلوم غزه قرار دارند، این شرایط انسان را به یاد دوران پیامبراکرم (ص) می اندازد که سرمایه داران و مشرکین ثروتمند در مقابل رسول مکرم اسلام و ابوذر و مقداد در کنار پیامبر بودند و در نهایت پیروزی هم از آن پیامبر(ص) و اصحابشان بود.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: درحالیکه برخی در جهان اسلام از ملت فلسطین حمایت می کنند متاسفانه شماری هم هستند که منافقانه عمل کرده و به ظاهر حرف از حمایت می زنند ولی به آن عمل نمی‌کنند و برخی دیگر حتی حرف از حمایت هم نمی‌زنند و به مسایلی می‌پردازند که مشکل امروز جهان اسلام نیست.

وی با اشاره به همبستگی مردم کشورمان در حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین درجنگ غزه تصریح کرد: در میان مردم ایران روحیه همفکری و فراسرزمینی مشهود است و این را امام امت(رض) در فکر و نظر مردم شریف ایران قرارداده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.