کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از اواخر روز جمعه و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه بارشی دیگر قرار می‌گیرد.

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی پور اظهار کرد: وزش باد همراه با گرد و خاک و با احتمال بروز خسارت از امروز تا پایان هفته جاری برای نیمه جنوبی و شرقی استان پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: اکنون مه رقیق در شهرستان‌های سرخس، تربت‌جام، گلمکان، درگز، فریمان، کلات و تایباد خراسان رضوی گزارش شده است.

وی ادامه داد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود از امروز تا پایان هفته جاری ابرناکی در استان کاهش یابد، همچنین در ساعات اواخر شب و اوایل صبح تشکیل مه و کاهش میدان دید در استان پیش بینی می‌شود.

رضایی پور بیان کرد: همچنین از امروز به تدریج دمای هوا در استان به صورت جزئی افزایش می‌یابد اما با این حال هوای سرد تا پایان هفته ماندگار است .

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، از اواخر روز جمعه و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه بارشی دیگر قرار می‌گیرد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته همراه با افت دما، مه گرفتگی و وزش باد، میدان دید افقی در شهرستان گلمکان خراسان رضوی  به ۵۰ متر، در فریمان به ۲۰۰ متر، در کلات به ۸۰۰ متر و در مشهد به ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش یافت.

رضایی پور با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲ درجه زیر صفر تا پنج درجه سلسیوس در نوسان بوده است، افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به هفت درجه و کمینه دمای هوای امشب این شهر به منفی سه درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هشت درجه زیر صفر و شهرستان‌ مه ولات با بیشینه دمای هوای ۱۲ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان در شبانه روز گذشته بوده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ بردسکن با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

رضایی‌پور گفت: در این مدت از ۱۸ ایستگاه هواشناسی استان خراسان رضوی به ترتیب از شهرستان‌های سرخس ۶ دهم میلیمتر، قوچان، مشهد و تایباد کمتر از یک دهم میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.