بر اساس نتایج یک نظرسنجی که چهارشنبه شب توسط شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) منتشر شد، تنها ۱۰ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا هنوز معتقدند اوکراین در میدان جنگ بر روسیه پیروز خواهد شد.

نتایج یک نظرسنجی؛ تنها ۱۰ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا به پیروزی اوکراین اعتقاد دارند

به گزارش قدس آنلاین، نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به پرسش‌های آن انتظار دارند که در نهایت روسیه در این جنگ پیروز شود، در حالی که ۳۷ درصد آنها معتقد هستند که این جنگ در نهایت با نوعی مصالحه و دستیابی به صلح به پایان خواهد رسید.

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی که در ۱۲ کشور از اعضای اتحادیه اروپا انجام شد، تنها شهروندان پرتغال و لهستان معتقد هستند که اوکراین در این چنگ به پیروزی دست خواهد یافت و از سوی دیگر شهروندان مجارستان که دولت آنها بلندترین صدای مخالفت با کمک مالی مستمر بروکسل به ارتش اوکراین بود، بدبینانه‌ترین دیدگاه را در مورد پیروزی احتمالی کی‌یف بر مسکو دارند و تنها ۵ درصد آنها به این فرضیه رأی مثبت دادند در حالی که ۳۱ درصد از آنها به پیروزی مسکو اعتقاد دارند.

لازم به ذکر است که ۱۷ هزار و ۲۳ نفر از ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا در ژانویه به سوالات این نظرسنجی پاسخ دادند یعنی چند هفته قبل از اینکه روسیه کنترل آودیوکا را در آنچه مهم‌ترین پیروزی این کشور از زمان نبرد سال گذشته در آرتیوموفسک (باخموت) توصیف شده است، به دست بگیرد.

گفتنی است؛ رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.