پارک دوبل خودروها و پُر شدن ظرفیت پارکینگ‌ها یکی از معضلات ترافیکی کلانشهر اصفهان در روزهای پایانی سال است که به گفته کارشناسان باید تدبیری برای رفع آن در نظر گرفت.

پارک دوبل خودروها، معضل ترافیکی اصفهان در روزهای پایانی سال

این روزها با نزدیک شدن به ایام پایان سال و افزایش حجم تردد در هسته مرکزی شهر، بیش از هر زمان دیگری شلوغی و تعداد سرسام‌آور خودروها به چشم می‌خورد که آلودگی صوتی و آلایندگی هوا را به همراه دارند.

از طرفی، اجرای عملیات عمرانی در گوشه و کنار شهر و پارک دوبله خودروها نیز موجب شده است که شهر بیش از پیش شلوغ و پر ازدحام باشد.

ترافیک و شلوغی در سطح شهر اصفهان بیشتر عصرها به چشم می‌خورد، بویژه در خیابان‌هایی همچون آمادگاه و شمس آبادی که محل مطب پزشکان زیادی است و هر روز شاهد ترافیک و کشمکش برای جای پارک خودرو و ترافیک سنگین خیابان به‌دلیل پارک دوبله برخی خودروهاست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، یکی از بزرگترین مشکلاتی که موجب اختلال ترافیک در معابر شهری می‌شود را توقف‌های غیر مجاز و دوبل خودرو دانست و گفت: با توجه به تاکید و هماهنگی با پلیس راهور و با استفاده از ظرفیت خودروهای ثبت تخلف ایستایی با این معضل ترافیکی برخورد خواهد شد.

حسین حق‌شناس، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و سامانه‌های هوشمند بمنظور بهبود مدیریت ترافیک روزهای پایانی سال را اجتناب‌ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات نوآورانه در این ایام، ثبت مکانیزه تخلفات رانندگی با استفاده از ظرفیت دوربین‌های نظارت تصویری است که درباره آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر خدمات پارکینگ عمومی، استفاده از ظرفیت حیاط مدارس و زمین‌های بایر در محدوده مرکزی شهر به‌عنوان پارکینگ در دستور کار قرار دارد.

در حالی که معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان از افزایش ظرفیت پارکینگ در هسته مرکزی شهر خبر می دهد، ابوالفضل قربانی رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ما در سطح شهر و هسته مرکزی با گلایه شهروندان نسبت به نبودن جایگاه پارک خودرو مواجه هستیم.

وی افزود: قصدی برای اضافه کردن پارکینگ‌ در هسته مرکزی شهر نداریم و انتظار می رود مردم از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان در باره افزایش تردد مردم و مسافران نوروزی در روزهای پایانی سال و نیاز به پارکینگ تصریح کرد: مسافران نوروزی بهتر است از حمل و نقل عمومی یا ترکیبی همچون مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.

به تازگی در حاشیه خیابان شمس آبادی اصفهان که از معابر پر تردد به‌شمار می آید بمنظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا، خط شمالی - غربی اتوبوس طراحی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این زمینه گفت: حاشیه خیابان شمس آبادی پیش از این محلی برای پارک خودروهایی بود که یک سره از صبح تا عصر پارک شده بودند.

وی افزود: بخشی از خیابان که خودرو پارک می شد به فضای عبور اتوبوس های تندرو (بی آر تی) خط چهار شرقی و غربی درچه تا خیابان جی تبدیل شده است.

حق شناس با اشاره به اینکه روزانه حدود ۳۰۰ هزار مسافر از طریق اتوبوس های شهری از این مسیر تردد می کنند، تصریح کرد: این اقدام موجب افزایش سرعت تردد اتوبوس در خیابان شده است .

شهرداری اصفهان ۴۵ پارکینگ در سطح شهر دارد که ظرفیت آنها نزدیک به ۱۰ هزار خودرو است و از این تعداد حدود پنج هزار جای پارک در پارکینگ‌های طبقاتی قرار دارد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۵ منطقه شهرداری دارد؛ طبق برخی از آمار و اطلاعات موجود، روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در این شهر تردد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.