رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ۱۲سال قبل اینگونه جمع بندی شده بود که چون خارجی‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند ما نیز ساخت نیروگاه را ادامه ندهیم گفت: ما اراده کردیم که این پروژه را خودمان انجام دهیم و اکنون مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین به اتمام رسید.

رئیس سازمان انرژی اتمی: مرحله اول احداث نیروگاه دارخوین به اتمام رسید

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در آیین بزرگداشت سردار شهید حاج حسین خرازی در منطقه دارخوین اهواز با اشاره به تاریخچه بدعهدی غربی‌ها برای احداث نیروگاه اتمی در ایران اظهار کرد: بعد از انقلاب و دفاع مقدس هم قراردادهایی منعقد شد که نیروگاه کارون را خارجی‌ها در این منطقه احداث کنند که به دلیل تحریم به تعهدات خود عمل نکردند و رها کردند.

وی ادامه داد: حدود ۱۲ سال قبل اینگونه جمع بندی شده بود که چون خارجی‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند ما ادامه ندهیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه «ما اراده کردیم که این پروژه را خودمان انجام دهیم» خاطرنشان کرد: سال گذشته سه پروژه را در اینجا شروع کردیم. یکی خود نیروگاه بود که عملیات آن آغاز شده است و روز گذشته شاهد خاتمه یافتن مرحله اول پروژه بودیم. پروژه دوم احیای شهرک دارخوین بود که امروز همه شاهد آن هستند. سوم و گل سرسبد و اساسی ترین و محوری ترین این پروژه‌ها نیز میعادسرای فرهنگی تربیتی شهید خرازی است که مطابق برنامه طرحی که شاکله آن امروز قابل مشاهده است اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.