عمران خان در نامه‌ای به صندوق بین‌المللی پول به این صندوق تاکید کرد تا هرگونه گفت‌وگو با اسلام‌آباد را به بررسی انتخابات اخیر در پاکستان که حزبش مدعی تقلب در آن شده، منوط کند.

درخواست عمران خان از صندوق بین‌المللی پول

به گزارش قدس آنلاین، سناتور «علی ظفر» رهبر ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان متعلق به عمران خان پس از دیدار با نخست وزیر برکنار شده و زندانی پاکستان در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که عمران خان این نامه را خطاب به صندوق بین‌المللی پول نوشته است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تحولات چند روز پس از آن اتفاق افتاده که صندوق بین‌المللی پول، یک قسط کلیدی وام کمک مالی به پاکستان را منتشر کرد.

همچنین این رویدادها پس از آن اتفاق افتاده که سخنگوی این صندوق اعلام کرد، این نهاد بین‌المللی آماده همکاری با دولت جدید پاکستان در امر سیاستگذاری برای تضمین ثبات اقتصادی کلان و شکوفایی و رفاه برای تمامی شهروندان پاکستانی است.

عمران خان در داخل کشور از سوی منتقدانش به دلیل اینکه مدعی‌اند او تلاش کرده تا جلوی انتقال یک وام یک میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول به پاکستان را بگیرد و این امر به ضرر اقتصاد کشور است، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

پاکستان تابستان گذشته به سختی از نکول پرداخت‌های خارجی جلوگیری کرد زمانیکه صندوق بین‌المللی پول کمک مالی مورد انتظار ۳ میلیارد دلاری را پس از گفت‌وگوهای چند ماهه با شهباز شریف، تنها کاندیدای نخست وزیری پاکستان مورد تایید قرار داد.

شریف در حال گفت‌وگو با متحدان برای تشکیل دولت ائتلافی است چون هیچ کدام از احزاب نتوانستند در انتخابات هشتم فوریه اکثریتی به دست بیاورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.