رییس کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: شرایط تولید محصولات لبنی و پروتئینی در استان با توجه به در پیش‌بودن ماه رمضان مطلوب بوده و کالاهای مورد نیاز این ماه مبارک برای زائران و مجاوران تامین شده است.

محصولات لبنی و پروتئینی ویژه رمضان در خراسان رضوی تامین شد

به گزارش قدس خراسان، احمد سلحشور روز شنبه در حاشیه هجدهمین دوره از نمایشگاه تخصصی صنعت دام، طیور و آبزیان مشهد در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی است تا تولیدکنندگان بتوانند دستاوردها و توانمندیهای خود را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی شرایط خوبی در حوزه تولید گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ دارد، بیان کرد: ۱۴ زنجیره تولید در حوزه مرغ گوشتی در استان وجود دارد که ۵۵ درصد از تولید گوشت مرغ خراسان رضوی را در اختیار گرفته اند.

به گفته وی، سهم این بخش از کل تولید مرغ گوشتی استان در آینده نزدیک به ۸۰ درصد خواهد رسید.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: این استان از ظرفیت بسیار خوبی در پرورش مرغ تخمگذار و تولید تخم مرغ برخوردار است، دومین تولیدکننده تخم مرغ در کشور به شمار می رود که علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از تولید خود به کشورهای منطقه را صادر می کند که این موضوع ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه دارد.

وی شرایط خراسان رضوی در تولید شیر و محصولات لبنی را بسیار مطلوب دانست و افزود: مجموعه های تولیدی در این بخش از نظر کمی توسعه خوبی داشته اند و در حال حاضر بر ارتقای کیفیت تولید تمرکز کرده اند تا بتوانند محصولات خوب و با استاندارد مورد قبول سازمانهای نظارتی برای زائران و مجاوران تولید کنند.

سلحشور اظهار کرد: وجود بارگاه منور رضوی و حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر در مشهد فرصت خوبی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است که با توسعه سرمایه گذاری، علاوه بر اشتغالزایی نیاز زائران را تامین کنند، خوشبختانه وضعیت تولید محصولات لبنی و پروتئینی اکنون در استان مطلوب بوده و چالشی تا پایان سال در این بخش وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.