معاون تجارت و خدمات دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کسب و کارها در کشور به دلیل مشکلات ساختاری که از سال‌های قبل وجود داشته، گرفتار یک فضای تورمی است و برای مهار تورم ابتدا باید جریان نقدینگی کنترل شود.

معاون تجارت وزارت صمت: برای مهار تورم ابتدا باید جریان نقدینگی کنترل شود

به گزارش قدس خراسان، علیرضا شاهمیرزایی ظهر شنبه در نشست خبری اعضای کمیسیون برند ملی با خبرنگاران در محل ساختمان ساپکو مشهد اظهار کرد: تورم ریشه خیلی از مشکلات کنونی در کشور است، هم اینک ترازنامه‌های بانک‌ها در حال کنترل است که امکان دارد در نگاه اول صاحبان کسب و کار احساس کنند که در تامین مالی خود دچار مشکل می‌شوند اما این اقدام باعث جلوگیری از افزایش تورم و در نهایت افزایش قدرت خرید مردم می‌شود.

معاون تجارت و خدمات دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وقتی قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند؛ این رکود روی میزان فروش کسب و کارها تاثیر می‌گذارد بنابراین باید دوره خود را پشت سر بگذارند، آمارها هم گویای رشد سرمایه گذاری در حوزه تولید داخلی است، با وجود همه مشکلات، کمبودی در تولید و تامین هیچ کالایی در کشور وجود ندارد، تراز تجاری کشور مناسب است و تعاملات تجاری ایران از محل معاهدات بین المللی که کشورمان به عضویت آن درآمده، افزایش یافته است.

وی بیان کرد: فضای کلی برای کسب و کار، همین فضای فرهنگی و نگاه مشتری است که تاثیر زیادی بر بازار دارد، دولت فقط شعار مردمی بودن نداده بلکه در خیلی از مسائل آن را نشان داده است، نمونه‌اش توجه به تشکل‌های بخش خصوصی بوده به طوری که مصوبه سال ۱۳۹۴ را دوباره احیا کرده و نظارت بر بازار را به اتحادیه‌های صنفی سپرده است.

شاهمیرزایی فضای برندینگ در کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از دلایل بروز تورم، انتظارات تورمی است، صاحبان کسب و کار وقتی برای برندسازی سرمایه گذاری می‌کنند، انتظار حمایت و کمک از رسانه‌ها دارند، همکاری بین برندها و رسانه ها بسیار مهم است، وقتی رسانه‌ها فضای فکری و فرهنگی در مورد کسب و کارها را برای مردم خوب جلوه دهند، خود باعث ایجاد تصویر مثبتی می‌شود که بر روی انتظارات تورمی تاثیر می‌گذارد.

معاون تجارت و خدمات دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ارزش برند به این است که تعداد بیشتری از مردم هم از آن آگاه شوند و هم تصویری خوبی از آن داشته باشند، اینجا نقش رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد تا اقبال عمومی نسبت به برندها افزایش یابد، هم اینک در فضای مجازی برخی از سایت‌های اینترنتی راهنمای خرید مردم شده‌اند، اگر بتوان در خصوص برندها از از فضای رسانه‌ای برای نظرخواهی از مردم بهره گرفت، می‌تواند به فرهنگ سازی برندینگ در کشور کمک کند.

رسانه‌ها و کیفی سازی جشنواره ملی برندینگ است

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه جایزه ملی برند در مشهد، این شهر از سال آینده میزان جشنواره ملی برندینگ ایران با معرفی برندهای برتر ملی خواهد بود، جشنواره‌ای که حدود ۱۰ سال در مشهد به صورت استانی و با کمک بخش‌های دولتی و خصوصی برگزار و برندهای برتر استانی به صورت سالانه معرفی و تجلیل می‌شدند.

عباس محمدیان افزود: هنر اصحاب رسانه در جشنواره ملی برند، کیفی سازی این جشنواره به صورت ملی و بین المللی است، در واقع عدم توجه به ظرفیت رسانه‌ها در ادوار گذشته باعث افت برندسازی در کشور شده است، امروز با پیوندی که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت معدن و تجارت شکل گرفته، این کم و کاستی‌ها جبران خواهد شد.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یک برند جدا از ارزش‌های اقتصادی‌اش باید به لحاظ شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نیز ارزشیابی شود که این موضوع هم از رسانه‌ها انتظار می‌رود تا دبیرخانه جایزه ملی برند را در این بخش یاری دهند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت رسانه های تاثیرگذار می تواند در فرهنگ کشور و ترویج استفاده از برندهای داخلی موثر باشد، هدف اصلی برگزاری این جشنواره نیز برجسته کردن محصولات ایرانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.