در حالی همه طرفداران نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شب ها کارزار انتخاباتی خود را در ستاد مرکزی برپا می کنند که پس از پایان مراسم در ستادها و برقراری آرامش در سطح شهرها، زباله گردها با جمع آوری برگه های کاغذی تبلیغات بازار سکه ای برای خود پدید می آورند.

بازار سکه زباله گردها در شب‌های انتخاباتی مازندران
 به گزارش قدس آنلاین، در حالی تبلیغات رسمی کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نیمه راه رسیده است که نامزدها و طرفداران آنها هر چه در توان دارند برای موج آفرینی و اثر گذاری بر روی افکار عمومی از همه روش های تبلیغی استفاده می کنند.

نامزدها و طرفداران آنها علاوه بر اجرای برنامه های متنوع که شب ها در ستاد های مرکزی خود برپا می کنند نصب پوسترهای رنگی کاغذی در سطح شهر از جمله کارهای مهم تبلیغی نامزدها است.

نصب این پوستر ها برای نامزدها آن قدر مهم است که چند گروه در سطح شهرهای دور دور می کنند و هر جا عکس کاغذی نامزد مد نظر افتاده باشد سریع جایگزین خواهند کرد.

زباله گردها از این فرصت به خوبی استفاده کرده و پوسترهای ریخته شده را جمع و برخی با شیطنت عکس های نصب شده بر روی دیوار را کَنده و داخل کیسه خود می گذارند.

این زباله گردها بعد از جمع آوری کاغذها در سطح شهرها که شب هنگام وقتی نامزدها و طرفداران آنها در ستاد مرکزی جمع شدند بار خود را می بندند.

یکی از این زباله گردها که در حال جمع آوری پوسترهای تبلیغاتی سطح شهر بابل در محدوده خیابان بازار بابل بود  گفت: این پوسترها را کیلویی ۷۰ تا ۹۰ هزار ریال می فروشد.

این فرد که نخواست نامش فاش شود با بیان این مطلب که این شب ها بازار ما خیلی خوب است بیان کرد: من خیلی کم پوسترهای کاغذی را از روی دیوار می کنم و بیشتر سعی بر آن است که کاغذهای بر زمین ریخته را جمع کنم.

بر اساس انتشار فهرست نهایی شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶۴ نامزد در بابل به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان مازندران برای تصاحب ۲ کرسی در مجلس به رقابت می پردازند.

سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۱۹ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.