نظر به شرایط خاص سد سیازاخ دیواندره و بارندگی‌های پیش‌رو، کارگروه اضطراری مدیریت بحران و پدافند با حضور اعضای کارگروه در شرکت آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد.

جلسه اضطراری مدیریت بحران با محوریت «آبگیری سد سیازاخ دیواندره»

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان صبح دوشنبه در این جلسه با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: از آنجا که تمرکز جبهه بارشی اخیر، بیشتر در مناطق غربی استان بویژه دیواندره بود، همچنین با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده پرباران در هفته جاری به کشور، این شرکت نسبت به تنظیم حجم مخزن با استفاده از بازگشایی دریچه‌های تخلیه کننده عمقی سد و سایر ظرفیت‌های دیگر، اقدام کرده است.

آرش آریانژاد بر پایش آنلاین ایستگاه‌های هیدرومتری ورودی و خروجی سد سیازاخ دیواندره تأکید و اظهار کرد: دفتر مطالعات پایه منابع آب این پایش را به صورت مستمر انجام و گزارش کرده تا در صورت نیاز به تغییر در کنترل ورودی و خروجی‌های سد، تمهیدات آنی اعمال شود.

وی افزود: با توجه به اینکه حجم ذخیره آب سد سیازاخ در حال حاضر ۷۷ میلیون مترمکعب است در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی، گروه‌های گشت و بازرسی به صورت تمام وقت نسبت به گشت‌زنی در حریم رودخانه و مخزن سد اقدام و گزارش بروز را در اختیار این شرکت، قرار می‌دهند.

وی تأکید کرد: برای مدیریت بحران باید شرایط حداکثری را در نظر گرفت تا در مواقع مواجه با بحران با آمادگی کامل وارد عمل شود.

آریانژاد تصریح کرد: این شرکت در مباحث مرتبط با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به صورت تمام وقت به ویژه در ایام نوروز، آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌های شریف است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.