مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به کمبود بارش‌ها در این استان، گفت: اگرچه خانه‌ تکانی از جمله سنت‌های ایرانیان محسوب می‌شود اما دغدغه امروز مدیریت مصرف آب است که در این ایام باید جدی گرفته شود.

مدیرعامل آبفای زنجان:‌ مشترکان هوای آب را در خانه تکانی‌ها داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد نادرخانی افزود: استفاده از آب به عنوان جارو برای تمیز کردن حیاط، کار درستی نیست که گاهی اوقات هنگام خانه تکانی‌ها دیده می‌شود و در شرایطی که کشور با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند هدر دادن آب کار ناپسندی است.

وی تصریح کرد: برای شست و شوهای ضروری باید تدبیر کرد و اقلام همجنس را در کنار هم شست تا میزان آب مصرفی کمتر شود.

نادرخانی اظهار داشت: آبی را که حاوی مواد شوینده شیمیایی نیست می‌توان برای مصرف گل‌ها و گیاهان خانگی استفاده و از هدر دادن آب جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای شست و شوی فرش و قالی می توان از افراد کاربلد بهره برد و از آب تصفیه شده برای این کار استفاده نکرد.

نادرخانی گفت: با سرویس و تعمیر شیرآلات خراب منزل در این ایام نیز می توان از هدر رفت آب تصفیه شده و تبدیل آب سالم به فاضلاب جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان بیش از سایر افراد جامعه به راهکارهای مصرف بهینه آب تسلط دارند که باید این راهکارها را در ایام خانه تکانی با دقت بیشتری انجام دهند.

نادرخانی افزود:‌ ۸۰ درصد آب شربی که در اختیار مشترکان قرار می گیرد، تبدیل به فاضلاب می شود که بیش از ۹۹ درصد این فاضلاب نیز مورد تصفیه قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.