ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با بیان اینکه طی ۱۱ ماهه امسال میزان واردات قطعی از گمرکات استان بیش از ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تن بود، گفت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۵۴ درصد افزایش داشته است.

واردات بیش از ۲ میلیون تن کالا از گمرکات گیلان

به گزارش قدس آنلاین، صادق برزگر امروز سه شنبه ۸ اسفندماه اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه امسال میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۷۵ تن بود.

وی افزود: ارزش این میزان واردات یک میلیارد و ۸۳۹ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۶۲ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۵۴ درصد و از لحاظ دلاری ۳۶ درصد افزایش داشته است.

برزگر تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی غلات، گوشت و روغن اختصاص یافته و سایر کالاها شامل چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا، خمیر چوب، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن است.
وی تاکید کرد: کالاهای وارداتی عمدتاً از کشورهای مبدا روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و بلاروس بود که از طریق گمرکات استان گیلان ترخیص می‌شود و عمده کشورهای طرف معامله امارات متحده عربی، روسیه، سوئیس، چین، اسپانیا، هلند و ترکیه هستند.

وی در ادامه با اشاره به آمار صادرات تاکید کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری میزان صادرات قطعی از گمرکات استان گیلان به وزن یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۲۰ تن و به ارزش ۶۶۹ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۱۳ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش وزنی و ۳۶ درصد افزایش ریالی داشته است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان عبارتند از محصولات نباتی، میوه‌ها، سبزیجات، صیفی‌جات، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، پلاستیکی همچنین محصولات صنایع غذایی است.

برزگر گفت: صادرات استان گیلان عمدتاً به کشور روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند همچنین بلاروس انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.