مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد گفت: مسمومیت‌ و آسیب در پی سرمای هوا و بارش نزولات آسمانی در مشهد افزایش یافته است.

افزایش ۸ درصدی مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

به گزارش قدس خراسان، محمد علیشاهی اظهار کرد: با توجه به سرمای اخیر در مناطق مختلف خراسان رضوی به ویژه مشهد از  ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز دو هزارو  ۸۹۸ تماس با سامانه ۱۱۵ برقرار و تعداد ۸۶۳ ماموریت به همت تکنسین‌های اورژانس انجام شده است.

مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد افزود: در این بین تصادفات ۶۶ نفر  و ۱۰ نفر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و ۱۶ نفر هم با انواع تروما روانه مراکز درمانی شدند.

وی با اشاره به این که با تلاش ماموران اورژانس و اقدامات پیش بیمارستانی خوشبختانه هیچکدام از مسمومیت‌ها با گاز مونوکسید کربن منجر به فوت نشده است افزود: افزایش استفاده نامناسب از وسایل گرمایشی بر اثر سرمای هوا علت این مسمومیت‌ها بوده است.

علیشاهی تعداد مراجعان برای آسیب اندام‌ها بر اثر سُر خوردگی در برف طی امروز و فردا را ۱۶ نفر اعلام کرد که ۵ نفر آن‌ها دیروز و ۱۱ نفر امروز مراجعه کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵  دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آسیب اندام‌ها شامل شکستگی دست، پا، سر، لگن و آسیب چشمی بوده است.

وی با اشاره به غیر حضوری بودن مدارس در این روزها و افزایش فراغت دانش آموزان تاکید کرد: در روزهای سرد و برفی، شهروندان تا حد امکان از تردد غیر ضروری در معابر و خیابان‌ها خودداری کنند و از پرداختن به فعالیت‌هایی، چون تیوب سواری در برف به جد بپرهیزند، زیرا ممکن است منجر به حوادث ناگواری شود.

علیشاهی همچنین آمار اعلام شده را افرادی اعلام کرد که در اورژانس ثبت شده و ممکن است آمار مسمومیت و آسیب دیدگی فراتر از این تعداد باشد که خود به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.