رئیس مجلس سنای آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهور این کشور ابراز امیدواری کرد که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هرچه سریع‌تر به توافق رسیده و با تصویب لایحه بودجه، از تعطیلی قریب‌الوقوع دولت جلوگیری کنند.

تکاپوی کاخ سفید و کنگره برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، «چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا امروز (سه‌شنبه) گفت امیدوار است اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این کشور با سیاستمداران دموکرات به توافق رسیده و از تعطیلی دولت جلوگیری کنند؛ احتمالی که در صورت عدم حصول توافق ممکن است در پایان روز جمعه به واقعیت بدل شود.

شومر گفت: امیدوارم در روزهای آینده جمهوری‌خواهانِ جدی در مجلس نمایندگان بتوانند با دموکرات‌ها همکاری کرده و راهی برای خروج از خطر تعطیلی (دولت) پیدا کنند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز امروز در دیدار با چهار رهبر ارشد کنگره از آن‌ها خواست برای جلوگیری از تعطیلی قریب‌الوقوع دولت و تصویب کمک‌های اضطراری به اوکراین و رژیم صهیونیستی سریع‌تر عمل کنند.

اگر قانونگذاران آمریکایی تا نیمه‌شب جمعه نتوانند سند بودجه را تصویب کنند، دولت ایالات متحده وارد تعطیلی جزئی خواهد شد. همچنین اگر این لایحه بودجه ۸ مارس تصویب نشود، دولت آمریکا به‌طور کامل تعطیل خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا با ریاست «مایک جانسون» از سوی کاخ سفید و حزب دموکراتتحت فشار است تا بسته امنیت ملی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کند؛ بسته‌ای که شامل بودجه حمایتی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان است.

به غیر از این بودجه حمایتی برای دولت‌های خارجی، بودجه دولت آمریکا برای کشاورزی، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز نظامی و خدمات برخی کهنه‌سربازان در روز جمعه به پایان می‌رسد. بودجه برای دیگر بخش‌های دولت، از جمله پنتاگون، وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه نیز یک هفته بعد، در ۸ مارس به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.