معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۵۰ تذکر شفاهی و ۱۰ تذکر کتبی به مدیران متخلف داده شد و پنج پرونده تخلف انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است.

پنج پرونده تخلف انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، سید عیسی حسنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: سه پرونده تیراندازی با سلاح در استان تشکیل شده و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی شده است.

وی افزود: خط قرمز دستگاه قضایی تخلفات و جرائم به خصوص جرائم و تخلفات انتخاباتی است، با کسانی که امنیت را به خطر انداختند، نظام و خدمات نظام را زیر سوال بردند برخورد شدید قانونی می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه قضایی فضای انتخاباتی استان را شبانه روزی رصد می‌کند یکی از مهم‌ترین جرایمی که با آن به شدت برخورد می‌کنیم اخلال در امر انتخابات و نظم و امور انتخابات از سوی مجری، ناظر و مردم است.

حسنی ابراز کرد: در تمام شعب اخذ رای و درکنار صندوق‌های رای نماینده دادگستری به صورت محسوس و نامحسوس تا پایان امر انتخابات حضور دارد.

وی ادامه داد: کسی جرات ندارد نظم و امنیت شعب اخذ رای را به هم بزند، کسانی که قصد به هم زدن نظم رای گیری و امر انتخابات را داشته باشند، دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان می دانند و در تور ما قرار دارند و حتی به اسم اشخاص را می‌شناسیم.

حسنی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با کسانی که در حوزه انتخابات موجب سلب امنیت انتخابات می‌شوند به اشد مجازات با آن‌ها برخورد می کنند و این افراد عید را در بازداشت به سر خواهند برد.

وی ادامه داد: خط قرمز دستگاه قضایی جایی است که آرای مقدس مردم خدشه دار شود و با مخلان امر انتخابات که رای مردم را دچار مشکل کنند برخورد شدید قانونی می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمینه تخلفات انتخاباتی برای چند مدیر و روحانی بدلیل مداخله و سوگیری در امر انتخابات و تشویش اذهان عمومی جامعه پرونده کیفری تشکیل شده است.

حسنی ادامه داد: طی نشست اعضای شورای تامین استان با داوطلبان نمایندگی مجلس، تذکرات لازم داده و توصیه‌های لازم انجام شد.

حسنی عنوان کرد: از همه مردم استان می‌خواهم که در ساعت اولیه انتخابات جهت رای دادن مراجع کنند و رای دادن خود را به اواخر وقت و شب موکول نکنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی افراد در کنار و حاشیه شعب اخذ رای اقدام به توزیع برگه و پوستر داوطلبان می کنند، تصریح کرد: در دوره گذشته با ۷۰ نفر در این خصوص برخورد قانونی و قضایی کرده ایم، در این دوره نیز به این افراد خانم یا آقا ابتدا به آنها تذکر داده می‌شود سپس دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

حسنی ابراز کرد: در روز انتخابات در صورتی که مردم تخلف یا جرمی را مشاهده کردند به نماینده شورای نگهبان، نماینده فرماندار، نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه قضایی که به صورت محسوس و نامحسوس در شعب حضور دارند گزارش دهند.

هم اینک ۶۳ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صحنه رقابت ۱۱ اسفندماه امسال حضور دارند.

بر اساس آخرین آمار وزارت کشور، ۵۸۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر رای اولی بوده و برای اولین بار پای صندوق های رای حاضر می شوند.

تعداد نامزدهای باقی مانده در رقابت عرصه انتخابات استان ۲۳ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و ۲۲ نفر هم حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.