رئیس ستاد انتخابات گیلان آمار واجدین شرایط رأی در استان را ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۶ رأی اولی داریم که ۴۴ هزار و ۹۵ نفر مرد و ۴۲ هزار و ۷۱ نفر زن هستند.

در گیلان چند نفر می توانند رأی بدهند؟/جزئیات آمار واجدین شرایط رأی، به تفکیک ۱۷ شهرستان

به. گزارش قدس آنلاین، محمد جلایی با اشاره به اتمام مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز، ۱۰ اسفندماه از آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در گیلان خبر داد و اظهار کرد: آخرین هماهنگی های لازم با اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران صورت گرفته و ۲ هزار و ۶۹۰ صندوق اخذ رأی برای جمع آوری آرای مردم در گیلان آماده شده است.

وی با بیان اینکه آمار واجدین شرایط رأی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری استان گیلان ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر است، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۶ هزار و ۴۷۴ نفر مرد و یک میلیون و ۶ هزار و ۱۲۳ نفر زن هستند و همچنین در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۶ رأی اولی داریم که ۴۴ هزار و ۹۵ نفر مرد و ۴۲ هزار و ۷۱ نفر زن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در خصوص آمار واجدین شرایط رأی به تفکیک ۱۷ شهرستان، گفت: در شهرستان ماسال ۴۱ هزار و ۸۰۹ نفر، در لنگرود ۱۱۰ هزار و ۲۸۴ نفر، در لاهیجان ۱۴۰ هزار و ۷۱۴ نفر، در فومن ۷۶ هزار و ۳۲۱ نفر، در صومعه سرا ۱۰۳ هزار و ۱۵۵ نفر، در شفت ۴۷ هزار و ۹۴۴ نفر، در سیاهکل ۳۸ هزار و ۳۴۳ نفر، در رودسر ۱۱۹ هزار و ۱۸۹ نفر، در رودبار ۸۰ هزار و ۵۵۶ نفر، در رضوانشهر ۵۳ هزار و ۹۰۲ نفر، در خمام ۴۱ هزار و ۷۳۴ نفر، در تالش ۱۵۰ هزار و ۱۷۶ نفر، در بندرانزلی ۱۱۳ هزار و ۸۷ نفر، در املش ۳۵ هزار و ۹۴۷ نفر، در آستانه اشرفیه ۸۷ هزار و ۶۹ نفر، در بندر مرزی آستارا ۶۸ هزار و ۸۵۶ نفر واجد شرایط رأی هستند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در شهرستان رشت واجدین شرایط  ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ نفر هستند، افزود: انتخابات در حوره انتخابیه رشت و خمام الکترونیکی بوده و تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده، در حوزه انتخابیه رشت و خمام ۵۹۰ شعبه اخذ رای داریم که ۵۷۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار بوده و همچنین ۲۹۷ شعبه در حوزه شهری و ۲۹۳ شعبه در حوزه روستایی هستند.

 براساس رصد ادوار مختلف اغلب ساکنین مرکز استان روز انتخابات به زادگاه خود مراجعه می‌کنند و در آنجا رأی می‌دهند، لذا جمعیت قابل توجهی به شهرستان‌های شفت، فومن، رودبار، صومعه سرا و تالش و برخی شهرهای شرق استان مراجعه می‌کنند و روز اخذ رأی در مرکز استان حضور ندارند.

وی با بیان اینکه ۲۶۹۰ شعبه اخذ رأی در گیلان پیش بینی شده که یک مورد شعبه فرعی ارامنه استان تهران است که در شهرستان بندرانزلی مستقر خواهد بود، گفت: از مجموع تعداد شعب، ۲۳۱۸ شعبه ثابت، ۳۷۲ شعبه سیار و همچنین ۹۸۶ شعبه شهری و ۱۷۰۴ شعب روستایی هستند.

جلائی با اشاره به اینکه برابر ابلاغ ستاد انتخابات کشور رأی گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تمدید می‌گردد، تصریح کرد: ۴۱ هزار عوامل اجرایی، انتظامی و امنیتی انتخابات در گیلان ساماندهی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.