کشاورزان خشمگین در انگلیس و اسپانیا مجددا در اعتراض به سیاست‌های دولت و اتحادیه اروپا در بخش‌هایی از این کشورها به خیابان‌ها آمدند و اختلالاتی را ایجاد کردند.

کشاورزان خشمگین در انگلیس و اسپانیا به خیابان‌ها آمدند

به گزارش قدس آنلاین، اعتراضات کشاورزان خشمگین اروپایی در کشورهای مختلف علیه سیاست های اتحادیه اروپا و دولت همچنان ادامه دارد و این اعتراضات روز گذشته نیز در اسپانیا و انگلیس برگزار شده ومنجر به اختلالاتی شد.

در کاتالونیا در شمال شرقی اسپانیا، کشاورزان با تراکتورهای سنگین برای دومین روز متوالی مهمترین راه ارتباطی به فرانسه را مسدود کردند. همانطور که در تصاویر کانال تلویزیونی RTVE نشان داده شده است، در شمال ژیرونا، آنها خاکریزهای خاکی را روی جاده ریختند و لاستیک های بزرگ تراکتور و تنه درختان ضخیم را تخلیه کردند. کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی از مراکش به مقصد فرانسه و سایر مشتریان اروپای شمالی یک روز قبل از اتوبان AP-7 حرکت کرده بودند. کشاورزان خشمگان اسپانیایی این بارها را در اعتراض به خیابان ریختند. یک مسیر جایگزین موازی، جاده ملی II نیز مسدود شد. در غرب این کشور نزدیک لیدا، کشاورزان یک اتصال مهم غرب به شرق، بزرگراه AP-2 را مسدود کردند.

سخنگویان کشاورزان در RTVE هشدار دادند که تا زمانی که سیاستمداران به خواسته های آنها پاسخ ندهند، این اقدام ادامه خواهد داشت. پس از هفته ها اعتراض سراسری کشاورزان، وزیر کشاورزی اسپانیا و انجمن های کشاورزان اکنون دور بعدی مذاکرات را برای سه شنبه آینده برنامه ریزی کرده‌اند.

کشاورزان اسپانیایی خواستار حمایت در برابر واردات ناعادلانه از کشورهایی با مقررات زیست محیطی پایین خارج از اتحادیه اروپا، بوروکراسی کمتر و کمک مالی به دلیل خشکسالی هستند که کاتالونیا به ویژه از آن رنج می برد. دولت منطقه ای کاتالونیا در اوایل فوریه وضعیت اضطراری آب را اعلام کرد، زیرا برای 40 ماه بارندگی در این منطقه بسیار کم بوده است و مصرف محدود شد. کشاورزانی که مجبورند مصرف خود را تا 80 درصد کاهش دهند به شدت آسیب می بینند.

کشاورزان معترض در بخش بریتانیایی ولز نیز به خیابان ها آمدند. هزاران نفر در مقابل پارلمان منطقه ای در کاردیف، سنند، علیه مقررات جدید محیط زیستی احتمالی تظاهرات کردند. دولت ولز در حال بررسی شرایطی برای تامین مالی است.

در این میان ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از این طرح ها انتقاد کرده و گفت: در ولز، این حزب محافظه کار او نیست که حکومت می کند، بلکه حزب کارگر سوسیال دموکرات است. به گزارش بی بی سی، سوناک گفت این طرح ها هزاران شغل و منابع غذایی را در معرض خطر قرار می دهد.

اعتراضات کشاورزان خشمگین در بسیاری کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و منجر به اختلالات و درگیری هایی شده است.

این اعتراضات از جمله در کشورهای آلمان، لهستان، یونان، ایتالیا، فرنسه، مجارستان و بلژیک هم برگزار می شود.

با وجود همه این اعتراضات اما پارلمان اتحادیه اروپا روز گذشته به یک قانون بحث برانگیز حفاظت از طبیعت رای داد.

بر این اساس در آینده، درختان بیشتری در اتحادیه اروپا کاشته خواهند شد و تالاب ها و رودخانه ها به حالت طبیعی خود باز خواهند گشت. طبق اعلام پارلمان، اکثریت اعضای پارلمان اتحادیه اروپا روز سه شنبه به قانون مربوطه حفاظت از طبیعت رای دادند. بر این اساس وضعیت طبیعت در اتحادیه اروپا باید بهبود یابد، زیرا بیش از 80 درصد از زیستگاه های اروپا در وضعیت بدی قرار دارند.

انجمن کشاورزان آلمان این قانون را بار سنگینی برای رابطه بین حفاظت از طبیعت و کشاورزی می داند. این انجمن از این واقعیت انتقاد می کند که الزامات گسترده و اهداف کلی برای کشورهای عضو در سایه این قانون وجود دارد.

درخواست اتحادیه پلیس فدرال آلمان برای ممنوعیت اعتراضات با تراکتور

در این شرایط "یوخن کوپلکه"، رئیس فدرال اتحادیه پلیس (GdP) آلمان در گفتگویی به این اعتراضات در سراسر اروپا پرداخته و درباره اعتراضات اخیر کشاورزان خشمگین در بروکسل مدعی شد: این اعتراضات در بروکسل حمله به دموکراسی بود. شدت، خشونت و خطرات مرتبط با این اقدامات، نهادهای قانون اساسی را هدف قرار داده استو در آلمان بسیار قابل توجه بود که رویدادهای حزب سبز به ویژه با این اعتراضات لغو شد. وی مدعی شد که اگر ( در سایه این اعتراضات) جلوی جلسات سیاسی گرفته شود و دیگر فرآیندهای دموکراتیک امکان پذیر نباشد، این حمله به نظام سیاسی ما و پارلمانتاریسم است.

این مقام امنیتی در آلمان با اشاره به آمدن تراکتورها به خیابان ها در جریان این اعتراضات گفت: بله، این ماشین‌های سنگین حتی در زندگی روزمره خطر بزرگی دارند و باعث تصادفات شامل جراحات جدی یا مرگ می‌شوند. وقتی این شرایط در یک تظاهرات با یک جمعیت عصبانی که شروع به ناآرام شدن می کند جمع می شود، همه چیز به سرعت خطرناک می شود. به همین دلیل است که حداقل نیاز به محدود کردن و ممنوعیت این وسایل نقلیه در تظاهرات داریم. آنها به آنجا تعلق ندارند.

به گفته وی اصولا پلیس می تواند با چنین تجمعاتی برخورد کند. وی افزود: ما تاکتیک‌ها، واحدهای خاص و قابلیت‌های ویژه‌ای داریم که با آن پلیس مأموریت خود را انجام می‌دهد.

وی در ادمامه با اشاره به رفتارهای خشونت آمیز معترضان با نیروهای پلیس از این مسئله انتقاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حداکثر، ما به طور فزاینده‌ای متوجه می شویم که محیط ها و گروه های خاصی به هر یک از این تجمعات می پیوندند و به اعتراضات نفوذ می کنند. با این حال، به طور کلی، آزادی تجمع در حال تبدیل شدن به خلاقیت است. من فکر می‌کنم در پنج سال گذشته تقریباً ما همه چیز را دیده‌ایم: افرادی که خود را به جاده چسبانده اند در تراکتور می‌نشینند، با هواپیما به استادیوم‌ها پرواز می‌کنند. تظاهرات زیر آب و تظاهرات روی قایق ها را دیدیم. این امر مقامات پلیس را با چالش های عظیمی روبرو می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.