کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان در حال گسترش است به طوری که انتظار می‌رود تا بعد از ظهر امروز تمامی نقاط استان تحت تاثیر این سامانه قرار گیرد و شاهد بارش برف و باران در این نقاط باشیم.

بارش باران و برف اکثر نقاط استان خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

یحیی قاینی پور  با بیان این که پیش بینی می‌شود بارش‌ها با شدت و ضعف تا ظهر شنبه هفته آینده ادامه داشته باشد افزود: همچنین انتظار می رود در این روز بارش‌ها بیشتر در نوار شرقی استان اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه، همراه با ورزش باد شدید خواهد بود به گونه ای که در نواحی بادخیز، باعث کولاک برف شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین بر اثر فعالیت این سامانه، یخ زدگی، لغزندگی محورها، تشکیل مه و کاهش دید در استان پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود افرادی که قصد تردد در جاده های استان را دارند حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

قاینی پور با بیان این که کماکان هوای سرد در استان باقی خواهد ماند افزود: پیش بینی می شود این سامانه سرد و بارشی تا یکشنبه هفته آینده در استان مستقر باشد.

وی ادامه داد: هم اینک با فعالیت این سامانه سرد و بارشی، برف در شهرستان‌های نیشابور، فریمان، اطراف تربت حیدریه، مشهد، رشتخوار و گناباد در حال باریدن است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که دمای هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین منفی چهار تا صفر درجه سلسیوس در نوسان بوده است گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد منفی یک درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب این شهر منفی پنج درجه پیش بینی شده است.

قاینی پور افزود: فریمان با کمینه دمای هوای منفی هشت درجه سلسیوس و شهرستان‌ داورزن با بیشینه دمای هوای هشت درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان طی شبانه روز گذشته بوده‌اند.

به گفته وی، همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی شبانه روز گذشته از ۱۳ شهر استان گزارش بارش برف و از ۲۲ شهر، بارندگی باران و برف گزارش شده است که بیشترین بارش برف از شهرستان‌ فریمان با ۹ سانتیمتر، و بیشترین آب حاصل از بارش برف از صالح آباد با چهار میلیمتر، ثبت و گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.