تصاویری خاطره‌انگیز و کمتر دیده شده از رای دادن امام خمینی (ره)، آیت الله گلپایگانی (ره) و آیت الله مرعشی نجفی از نظر خوانندگان می‌گذرد.

تصاویری خاطره‌انگیز ‌از رأی دادن امام ‌(ره)، آیت‌الله گلپایگانی (ره) و آیت‌الله مرعشی‌نجفی‌ + فیلم

 نظام اسلامی ایران که با سقوط رژیم دیکتاتوری و استبدادی پهلوی در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید با شعار محوری "استقلال ـ آزادی ـ جمهوری اسلامی" به سوی تحقق آن حرکت خود را آغاز کرد.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) همواره در پیامها و سخنرانی‌ها در برابر نظام سلطنتی بر حکومتی تاکید داشت که بر احکام اسلام و رای مردم بنیان گذارده شده باش، اصطلاح  جمهوری اسلامی را امام ابتدا در پاریس در توصیف نظام مطلوب و مورد نظر خود به کار برد، جمهوریت مورد نظر به همان معنای رایج یعنی مردمی بودن حکومت است.

انتخابات به عنوان یکی از عرصه های تجلی مشارکت سیاسی از ابتدای انقلاب تا کنون توانسته است تا رابطه متقابل میان ملت و نظام را به نمایش بگذارد، معمار بزرگ انقلاب اسلامی  و علمای بزرگی همچون آیت الله گلپایگانی (ره) و آیت الله مرعشی نجفی مردم را صاحبان اصلی نظام دانسته و مشارکت آنان را ضامن تداوم انقلاب بیان داشته اند.

در ویدئو زیر فیلمی خاطره انگیز و کمتر دیده شده از رای دادن امام خمینی (ره)، آیت الله گلپایگانی (ره) و آیت الله مرعشی نجفی را مشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.