سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای عرضه ۱۲ خودرو به متقاضیانی که اسفند سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند، فعال شد و این افراد تا ساعت ۲۴ روز شنبه آینده مهلت ثبت نام دارند.

عرضه ۱۲ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و اولویت آنها مشخص شده می‌رساند که سامانه صرفاً جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از روز چهارشنبه ۹ اسفند ماه تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه ۱۲ اسفند ماه فعال و در دسترس است.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حساب خود را بلوکه کرده بودند، انجام می‌شود.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه/ ریال

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره یک، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

ب- خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی

تبصره ۱- قیمت خودرو به صورت علی‌الحساب اعلام شده و قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کند.

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شود.

تبصره ۴ - کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند و در صورت تاخیر در تحویل و... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت‌نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق، در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.