طی مراسمی و با حضور مسوولان در اجرای ماده ۴ قانون سند مالکیت اراضی روستای جواهر دشت صادر شد.

سند مالکیت اراضی روستای جواهر دشت صادر شد

طی مراسمی و با حضور مسؤولان در اجرای ماده ۴ قانون سند مالکیت اراضی روستای جواهر دشت صادر شد.

«رضا شعبانی زاده» مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رودسر اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای محرومیت زدایی در روستاها تحویل و تحول اراضی ملی واقع شده در محدوده طرح هادی روستا در قالب ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که در راستای تحقق مطالبات مردم پس از بازنگری طرح هادی روستاها، اراضی ملی واقع در طرح پس از طی ضوابط مربوطه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار می‌گردد و پس از آن نیز مردم می‌توانند در چارچوب ضوابط سازمانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به اخذ مجوز لازم مبنی بر ساخت و ساز در محدوده طرح هادی روستا اقدام کنند.

شعبانی زاده افزود: در راستا تفاهم همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان، اسناد مالکیت بیش از ۵۲ هکتار اراضی دیگر در قالب ۲۰ برگ سند مالکیت در ۶ روستای بخش رحیم آباد آماده و تا پایان سال جاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتقل می‌شود.

تحویل عرصه‌های ملی به بنیاد مسکن سبب رفع مشکلات بومیان می‌شود

«محمد حیدری» فرماندار رودسر در این مراسم گفت: با تحویل عرصه‌های ملی واقع در طرح هادی به بنیاد مسکن، بسیاری از مشکلات بومیان شهرستان در حوزه منابع طبیعی رفع خواهد شد.

وی بیان داشت این روند برای اولین بار در شهرستان از روستای جواهر دشت آغاز و در ادامه این روند برای سایر روستاهای شهرستان اجرایی می‌شود.

حیدری تصریح کرد: با اجرای ماده ۴ در محدوده طرح هادی روستاهای شهرستان در آینده نزدیک، مشکل خدمات رسانی به روستاها حل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.