صدها صهیونیست مقابل سفارتخانه آمریکا در تل‌آویو برای مطالبه آزادی اسرای رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه تظاهرات کردند.

تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل سفارت آمریکا در تل‌آویو برای آزادی اسرایشان

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش داد که صدها صهیونیست در مقابل سفارت آمریکا در تل آویو مرکز سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند و خواستار آزادی اسرای صهیونیست نزد جنبش حماس در نوار غزه شدند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد: تظاهرکنندگان، خیابان «هربرت ساموئل» در تل آویو را مسدود کردند.

این در حالی است که رسانه های صهیونیست تأکید کردند یک هیأت این رژیم هفته جاری برای بررسی جزئیات توافق احتمالی درباره آزادی اسرا با مسئولان مصری، به قاهره سفر کرده است و این هیأت هفته آینده بار دیگر برای انجام مذاکرات بیشتر، به قاهره بازخواهد گشت.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود مصر بر کاهش آلام مردم غزه تأکید دارد. از این رو، گذرگاه رفح را مطلقا نبسته است.

وی تأکید کرد: ممکن است میانجی گری مصر در روزهای آتی منجر به آتش بس در نوار غزه شود.

رئیس جمهوری مصر خاطرنشان کرد: قاهره از قضیه فلسطین حمایت کرده است و تا زمان برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس به این حمایت ادامه خواهد داد.

این در حالی است که اولیویه دی شوتر گزارشگر سازمان ملل متحد در موضوع فقر و حقوق بشر، بامداد جمعه خواستار تحریم جهانی تل آویو شد و تاکید کرد: جامعه بین‌المللی در مقابل (رژیم) اسرائیل ضعیف عمل کرده است.

وی با انتقاد از فقدان فشار بین‌المللی به رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: باید تحریم‌ها و فشار تجاری بر (رژیم) اسرائیل اعمال کنیم.

گزارشگر سازمان ملل متحد در موضوع فقر و حقوق بشر همچنین با بیان اینکه برای جلوگیری از گسترش قحطی در غزه به آتش بس فوری نیاز داریم، یادآور شد: جامعه جهانی باید با وادار کردن (رژیم) اسرائیل به پایان دادن به تخلفاتش، زمینه برقراری آتش‌بس در نوار غزه را فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.