رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تداوم امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از فردا باز بالگرد برای توزیع اقلام ضروری بین مردم استفاده می‌شود.

امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ادامه دارد/ استفاده از بالگرد برای ارسال کمک‌ها

به گزارش قدس آنلاین محمدحسن نامی اظهار داشت: از زمان اعلام هشدار هواشناسی، نیروهای امدادی و ادارات کل مدیریت بحران در سراسر کشور به حالت آماده باش در آمده اند.

وی افزود: شدت یافتن بارش‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی برخی مناطق شد.

وی با بیان اینکه همه دستگاههای امدادی چون اورژانس و هلال احمر و ادارات کل بحران و ادارات راهداری و بنیاد مسکن برای کمک به مردم این منطقه پای کار هستند، اظهار داشت: تاکنون کمک رسانی مطلوبی انجام شده است.

نامی ادامه داد: ان‌شا الله از فردا _۱۲ اسفند_ میزان کمک‌ها با فروکش کردن آب بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه تا به امروز امکان استفاده از بالگرد برای کمک رسانی وجود نداشت اما از صبح فردا از بالگرد بهره برداری خواهد شد.

وی یاد آور شد که تاکنون انواع کمک ها به منطقه ارسال شده و در صورت نیاز بیشتر امکانات بیشتری از انبارها به منطقه سیل‌زده ارسال می شود.

به گفته نامی، تا به امروز ۹۰۰ تخته چادر بین سیل‌زدگان توزیع شده و دو منطقه هم برای اسکان اضطراری در منطقه پیش بینی شده است.

ارسال انواع اقلام امدادی به جنوب سیستان و بلوچستان

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون اقلام متعددی را به منطقه سیلزده ارسال کرده است.

این اقلام شامل ۱۰تن برنج، ۲ هزار قوطی روغن، ۵ هزار عدد انواع کنسرو، ۵ هزار بسته بسته غذایی،
۲۰‌هزار تخته پتو، ۲ هزار عدد بخاری برقی، ۴۰۰ هزار بسته آب معدنی،
۳۰ هزار عدد کنسرو لوبیا، ۳۰ کارتن کیک بوده است.

همچنین تاکنون ۱۰ دستگاه لجن کش ۱۵ دستگاه موتوربرق ۱۵ اعزام شده است.

توزیع ۱۰ هزار قرص نان در دستیاری و اختصاص سهمیه آرد ویژه به شهرستان های آسیب دیده، تامین سوخت ماشین آلات توسط شرکت نفت جنوب از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

هلال احمر نیز تاکنون ٢٢٥ تخته چادر، ۱۹٣٧ تخته موکت،١۱٢٧ پتو، ۱۶۰۰ عدد وألور و فانوس، هزار بسته غذایی و همچنین اقلام بهداشتی در بین سیل زدگان توزیع کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.