برزیل، آلمان و آفریقای جنوبی به شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی که در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در خیابان الرشید غزه بودند، واکنش نشان دادند.

ادامه واکنش‌ها به کشتار فلسطینیان در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه

به گزارش قدس آنلاین، دولت برزیل اعلام کرد که شهادت بیش از ۱۰۰ تن در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه  بیانگر این است که رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی خود در غزه به هیچ حد و مرز اخلاقی یا قانونی پایبند نیست.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه برزیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما خواستار برقراری فوری آتش‌بس هستم. بشریت در حق غیرنظامیان کوتاهی کرده و وقت آن فرا رسیده است که از کشتار بیشتر جلوگیری کنیم.

در همین راستا، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که از گزارش‌ها درخصوص حمله رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه که منتظر دریافت کمک‌های بردوستانه بودند، شوکه شده است و غیرنظامیان برای خود و اعضای خانواده‌هایشان کالای کمکی می‌خواستند و جان خود را از دست دادند.

در همین رابطه، آفریقای جنوبی نیز اعلام کرد که کشتار فلسطینیانی که در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه بودند به‌مثابه نقض دستورات موقت دیوان دادگستری بین‌المللی در پرونده حقوقی است که رژیم اشغالگر را به ارتکاب کشتارجمعی در نوار غزه محکوم می‌کند.

وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ فلسطینی که به‌دنبال دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه بودند، به شهادت رساندند.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی وارد صد و چهل و هشتمین روز خود می‌شود که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، تعداد شهدا از ابتدای جنگ تا امروز جمعه از مرز ۳۰ هزار نفر گذشته و نیروهای مقاومت در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها ضربات سهمگینی بر اشغالگران وارد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.